'Mogoče sem pa neuresničen plesalec ali koreograf? Ples in glasba sta pač zelo filmska, oba imata ritem in film vedno potrebuje tudi ritem. S filmom in glasbo film dobi pospešek, steče hitreje in lepše. Veliko je razlogov. Žal danes premalo plešemo, ples je zelo antistresen,' pravi Metod Pevec. Foto: Vertigo/Emotionfilm
'Mogoče sem pa neuresničen plesalec ali koreograf? Ples in glasba sta pač zelo filmska, oba imata ritem in film vedno potrebuje tudi ritem. S filmom in glasbo film dobi pospešek, steče hitreje in lepše. Veliko je razlogov. Žal danes premalo plešemo, ples je zelo antistresen,' pravi Metod Pevec. Foto: Vertigo/Emotionfilm
Metod Pevec, Vaje v objemu
Če sta se oba para na začetku ujemala v skladnosti in številnih skupnih stvareh, se zdaj začneta zanimati za privlačne različnosti, ki jih slutita v osebah iz drugega para. Foto: Vertigo/Emotionfilm

Vedno smo prvi na udaru. Snemali bomo še cenejše filme, kritiki nam bodo očitali cenenost, spraševali nas bodo zakaj ne posnamemo kak zgodovinski film.

Metod Pevec o nižanju sredstev Slovenskemu filmskemu centru
Vaje v objemu
Vaje v objemu so zgodba o dveh parih, ki jih tečaj tanga postavi na preizkušnjo. Je to res tisto, kar si želijo, so se ustalili s pravim partnerjem? Foto: Emotionfilm

Režiserja, ki s svojim filmom sodeluje v tekmovalnem programu Festivala slovenskega filma v Portorožu, smo povabili v spletno klepetalnico, kjer ste ga spraševali o njegovem posluhu za žensko, njegovi naklonjenosti do plesa, negativnem odnosu gledalcev do slovenskega filma in še čem.
Vaje v objemu (nastal je pod okriljem Televizije Slovenija in produkcijske hiše Vertigo) pripovedujejo o dveh parih – glavne vloge igrajo Jana Zupančič, Uroš Fürst, Pia Zemljič in Primož Pirnat – ki se znajdejo v zadregi, celo preizkušnji, ko dekleti moška prepričata, da se udeležijo tečaja tango. Ples, ob katerem se srečajo s sproščenostjo in temperamentom latinske kulture, je 'hoja v objemu', pojasni plesni učitelj. Partnerji se med plesom zamenjujejo in pokaže se, da se vsi štirje telesno bolj ujemajo v nasprotnih kombinacijah.

Celoten klepet si lahko preberete tukaj.

Tango je objem predvsem nekoga, ki ni tvoj partner
Režiser se v tem filmu sprašuje, "kaj je in koliko je živa tista radovednost, ki ne mine, tudi če si se zaobljubil drugemu. Ples je v tem primeru vznemiril dva para, da se vprašata, ali sta res zmožna zaživeti za vselej, imeti družino …" Da so se znašli v tako zapleteni situaciji, v kateri se vsi štirje začnejo zanimati drug za drugega, je torej 'kriv' tango in zanimivo je, opazuje režiser, kako postaja novi argentinski tango moderen prav v srednji in severni Evropi. "Ljudje si vendarle želijo več preprostega elementarnega telesnega stika. Tango je objem predvsem nekoga, ki ni tvoj partner. Oba para v filmu Vaje v objemu sta povprečna Slovenca pri 30. Nič posebej zafrustrirana. Kvečjemu malo dvomita o vrednosti in trajnosti svojega odnosa," pravi.
Odnosi ga od nekdaj zanimajo, saj ugotavlja, da vrednost našega življenja ne tiči v nas samih, ampak v odnosih. Vse se zgodi, ko se spustimo v odnose. "Sreča in nesreča. Ljubezen in sovraštvo. Zato so v odnosih skrite najlepše zgodbe."

Testosteron ja za uspeh vse manj potreben
Najprej Carmen, nato Pod njenim oknom, nazadnje Lahko noč, gospodična - povsod je v središču ženska. "Ne vem, morda imam ženske bolj rad kot moške in sem jim tudi kot avtor bolj naklonjen. Morda je razlog v tem, da je moje odraščanje povezano z dvema čudovitima sestrama? Morda pa ženske v resnici so takšne, kot jih vidim in opisujem? Definitivno pa živimo v času izrazitega vzpona ženskega spola. Testosteron je za osebni uspeh vse manj potreben, včasih pa celo ovira," pravi Pevec.
Kaj pa odklonilen odnos občinstva do slovenskega filma? Slovenski film je še vedno gledan nadpovprečno, kar kaže tudi uradna statistika, pravi. "Kritikom slovenskega filma pa je treba sporočiti, da se slovenski film v kinu neposredno primerja z izborom najboljših dosežkov svetovne kinematografije. Mi pa pokažemo VSE filme, ker jih moramo. Če bi Slovenci pokazali samo cvet najboljših, bi bil vtis drugačen."

Vedno smo prvi na udaru. Snemali bomo še cenejše filme, kritiki nam bodo očitali cenenost, spraševali nas bodo zakaj ne posnamemo kak zgodovinski film.

Metod Pevec o nižanju sredstev Slovenskemu filmskemu centru