Raziskuje svet med otroštvom in odraslostjo, ljubeznijo in poželenjem, normo in tabujem. Foto: Kinodvor
Raziskuje svet med otroštvom in odraslostjo, ljubeznijo in poželenjem, normo in tabujem. Foto: Kinodvor

Rad delam z igralci. V filmu smo skupaj raziskovali in odpirali temo izgube ljubezenskih idealov na račun povsem 'mehanične seksualnosti' oziroma spolnosti, v katero ni vpletena ljubezen. Demistificirana seksualnost in njen brutalni nastop pa se v filmu pokažeta tudi kot maska negotovosti in obrambni mehanizem pred nežnostjo.

Olmo Omerzu
Mlada noč
Omerzujev celovečerni prvenec je svojo mednarodno pot začel v sekciji Forum na letošnjem Berlinalu. Revija Film Comment je Mlado noč uvrstila med deset najboljših filmov festivala. Foto: Liffe

Mlada noč je slovensko-češka koprodukcija, kar sproži vprašanje, "čigav" je pravzaprav film. Kot je po torkovi prvi projekciji na Liffu pojasnil češki producent Jirži Konecny, je film, če pustimo denar ob strani, češki zaradi ekipe, a na Češkem poudarjajo, da je to film slovenskega režiserja. Po mnenju producenta ta "puristični odnos" do filma ni potreben, pomembno je, da pride do prave ustvarjalne energije.

Zgodba 65-minutnega filma je na prvi pogled preprosta. Dvanajstletna fanta se prvi dan novega leta znajdeta v stanovanju mlade ženske, ki skuša v družbi dveh prijateljev nadoknaditi neuspelo zabavo prejšnjega večera. Nad mesto se počasi spušča tema, a otroka kmalu pozabita na čas in na to, da ju morda kdo išče. V mračnem stanovanju se prvič srečata s spolnostjo in vse do jutra se pred njunimi očmi razkriva svet, ki jima je bil dotlej neznan.

Stanovanje, kot bi ga izrezali iz osemdesetih
Kot je po projekciji dejal Omerzu, je, tudi kot koscenarist, veliko stavil na prikaz brezčasnosti. Zgodba bi se lahko dogajala danes ali pred 30 leti, kostumi in scenografija so neopredeljivi, kajti dan po novem letu je vedno poseben, nikjer ni nikogar, dan, kot da je izgubljen v času.

Omerzu ima do likov distanciran odnos, z nikomer se ni želel identificirati, prav tako se je izogibal končni katarzi. Nasprotno, gledalca po ogledu filma naseljuje občutek nelagodja, nedorečenosti, k čemur bistveno prispevata otroka kot priči, opazovalca. Brez njune prisotnosti bi bilo lahko vse skupaj banalno, še ena v vrsti zabav odraslih v spremstvu alkohola, drog, seksa in sprva prikritega nasilja, toda otroški pogled dogodke postavi v povsem drug kontekst.

"Rad delam z igralci. V filmu smo skupaj raziskovali in odpirali temo izgube ljubezenskih idealov na račun povsem 'mehanične seksualnosti' oziroma spolnosti, v katero ni vpletena ljubezen. Demistificirana seksualnost in njen brutalni nastop pa se v filmu pokažeta tudi kot maska negotovosti in obrambni mehanizem pred nežnostjo," meni Omerzu.

In še: "To ni klasična zgodba o otroštvu niti običajen film o odraščanju, gre bolj za nekakšno alegorijo, pri čemer se moški in ženski arhetipi odpirajo, med drugim tudi v otroškem svetu. Meja med otroškim in odraslim svetom sicer obstaja, vendar jo tako greh kot nedolžnost zlahka prestopata, ne meneč se za družbene prepovedi in tabuje."

Omerzujev celovečerni prvenec je svojo mednarodno pot začel v sekciji Forum na letošnjem Berlinalu. Revija Film Comment je Mlado noč uvrstila med deset najboljših filmov festivala.

Kaj sledi?
Omerzu trenutno pripravlja film Družinski film, ki ga je med drugim podprl evropski program MEDIA. Režiser je glede novega projekta zelo skrivnosten. Na Liffu je izdal le to, da bodo film začeli snemati oktobra prihodnje leto ter da bodo na vseh lokacijah potrebovali veliko snega.

Rad delam z igralci. V filmu smo skupaj raziskovali in odpirali temo izgube ljubezenskih idealov na račun povsem 'mehanične seksualnosti' oziroma spolnosti, v katero ni vpletena ljubezen. Demistificirana seksualnost in njen brutalni nastop pa se v filmu pokažeta tudi kot maska negotovosti in obrambni mehanizem pred nežnostjo.

Olmo Omerzu