Ob prvem svetu z resničnim svetom Gregory kmalu ugotovi, da ni niti približno tak, kot si ga je predstavljal. Foto:
Ob prvem svetu z resničnim svetom Gregory kmalu ugotovi, da ni niti približno tak, kot si ga je predstavljal. Foto:
Gregory sicer ni samo črno-bel lik žrtve: sam je precej nesimpatičen karakter. Foto: YouTube
Strokovna žirija je med 66 filmi, ki so izpolnili njihove kriterije, izbrala prav Gregory Go Boom. Foto: Reuters

V dobrih 17 minut dolgem filmu, ki ga je režirala Janicza Bravo, Michael Cera igra mladega paraplegika, ki gre od doma, da bi se znašel sam, zgodba pa se vrti okrog njegovega katastrofalnega poskusa, iti na zmenek. Film se je maja lani na spletu pojavil v okviru sklopa YouTube Comedy Week, nato pa se je prebil v izbor 66 kratkih filmov, med katerimi je izbirala žirija festivala Sundance (prijavljenih je bilo več kot 8 tisoč izdelkov).

Nagrajence letošnjega festivala Sundance najdete tukaj.


Politično nekorektna
In če je festivalska žirija razumela, kaj je Bravova s svojim filmom skušala doseči, pa je odziv občinstva na njen film milo rečeno zelo pisan. Po projekciji v Salt Lake Cityju so ji očitali, da ima "preveč temačen pogled na svet". Ko je razložila, da s filmom ni nujno hotela problematizirati položaja paraplegikov v službi, pač pa je iskala vzporednice s svojo izkušnjo tega, da je temnopolta in ženska v Ameriki, se ji je neka ženska iz občinstva zahvalila. "Vesela sem, da ste to povedali, ker sem že mislila, da ste samo slab človek."

Katastrofalen zmenek na slepo
Ideja za film se je režiserki in njenemu fantu, komiku Brettu Gelmanu, porodila, ko sta opazovala prvo srečanje na slepem zmenku: ženska očitno ni vedela, da se bo sestala s paraplegikom, in je odkorakala ven. (Pozneje se je vrnila in videti je bilo, kot da sta se precej zabavala.) No, za Gregoryja se v filmu stvari iztečejo malo drugače, preživeti mora več ponižanj, do tega, da je na zmenku (z vozičkom vred) potisnjen skozi okno v prvem nadstropju hiše. (Ko režiserka ni bila čisto prepričana, ali prizor lahko posname tako, da ne bo tveganja za igralca, je bil Cera tisti, ki jo je prepričal, da v filmu absolutno ne sme manjkati.)

Mikroskopski proračun
Produkcija je bila tako zelo nizkoproračunska, da so za potrebe filma kupili invalidski voziček in ga na koncu vrnili. "Ne vem, kako dobro ga je moja vodja produkcije očistila," priznava Bravova, "ali kaj je morala v trgovini naplesti, da so ga vzeli nazaj: 'Hm, jaaa, potrebovala sem ga samo za en teden, ko mi noge niso delovale.'"

Je bila pa zato režiserka navdušena, kako hitro se je Cera privadil življenju na kolesih: "Občasno se je sicer zaletaval v zidove in se poškodoval," se spominja. "Vsakič, ko sem se obrnila stran, se je slišalo Vušššššš in potem se je v nekaj zaletel. Oh ne, smo si rekli, ubili smo Michaela Cero."

Film si v celoti lahko ogledate spodaj.