Osrednja tema dokumentarca Cinema Komunisto je ljubezen nekdanjega jugoslovanskega predsednika Josipa Broza - Tita do kinematografije. Foto: Tržaški filmski festival
Osrednja tema dokumentarca Cinema Komunisto je ljubezen nekdanjega jugoslovanskega predsednika Josipa Broza - Tita do kinematografije. Foto: Tržaški filmski festival
Srđan Karanović je dogajanje filma Besa postavil v vas na jugu Srbije v obdobju pred prvo svetovno vojno. Ugledni srbski režiser je diplomiral na praški FAMU leta 1970, je scenarist in koscenarist vseh svojih in številnih drugih filmov. Predaval je režijo na Fakulteti dramskih umetnosti v Beogradu, na New York University, Brooklyn college, Wesleyan University in Boston University, od leta 1997 spet predava v Beogradu. Foto: MMC RTV SLO

Letošnja 22. izvedba tržaškega mednarodnega filmskega festivala se je v gledališču Miela sklenila v znamenju ustvarjalcev iz nekdanje Jugoslavije.

Karanović je dogajanje filma Besa postavil v vas na jugu Srbije v obdobju pred prvo svetovno vojno. Film zaznamuje ljubezenska zgodba med poročeno slovensko učiteljico Leo in njenim ljubimcem Albancem Azemom. V glavnih vlogah igrata slovenska igralka Iva Kranjc in ena od legend nekdanjega jugoslovanskega filma Miki Manojlovič. Nagrada za najboljši celovečerec znaša 5.000 evrov.

Turajlićeva je prepričala z dokumentarnim filmom Cinema komunisto, katerega osrednja tema je ljubezen nekdanjega jugoslovanskega predsednika Josipa Broza - Tita do kinematografije. Mlada srbska režiserka je prejela nagrado 2.500 evrov.

Glavni nagradi festivala sta šli tako v roke režiserjema, ki prihajata iz držav nekdanje Jugoslavije. Kot na spletni strani poroča Primorski dnevnik, je letošnji festival minil v znamenju nostalgije po mogočnih jugoslovanskih koprodukcijah, pri katerih so sodelovali najboljši profesionalci različnih narodnosti, v primeru letošnjega najboljšega celovečerca srbske, slovenske in hrvaške.

V sklopu 22. tržaškega filmskega festivala so podelili še nekaj nagrad. Slovaški režiser Dušan Hanak je prejel nagrado Srednjeevropske pobude, nemška režiserka Petra Lüschow pa je prejela nagrado za kratkometražni film Der kleine Nazi (Mali nacist). Nagrado Filmske cone so podelili Tržačanu Ivanu Bormannu za film Sconfinato. Storia di Emilio (Brezmejno. Emiliova zgodba).

V okviru letošnje izvedbe tržaškega festivala je o nagradah prvič v zgodovini odločalo samo občinstvo. Kot je na podelitvi dejala direktorica festivala Annamaria Percavassi, so se za to odločili v prepričanju, da bodo nagrade lahko pomagale distributerjem pri izbiri filmov, ki naj bi jih v prihodnje predvajali tudi v italijanskih kinodvoranah, je še pisal Primorski dnevnik.

Največ slovenskih filmov so v Trstu prikazali v sekciji Prostori filma. Na sporedu so bili igrani film Piran-Pirano Gorana Vojnovića, dokumentarni film Elena Katje Lenart in Marka Bratuše ter kratki film Pogledi skozi železno zaveso Anje Medved. V program Zidovi zvoka je bil uvrščen tudi film Pesem upora Andraža Pöschla.