Gledalci, ki se prebijejo skozi samo dve epizodi serije Kriva pota ali pa denimo skozi tri dele Hiše iz kart, bodo najverjetneje pri seriji vztrajali do konca, je že lani pokazala podobna analiza podjetja Netflix. Foto: IMDb
Gledalci, ki se prebijejo skozi samo dve epizodi serije Kriva pota ali pa denimo skozi tri dele Hiše iz kart, bodo najverjetneje pri seriji vztrajali do konca, je že lani pokazala podobna analiza podjetja Netflix. Foto: IMDb
Ted Sarandos
Netflixov direktor za vsebine Ted Sarandos je potrdil, da bodo ugotovitve uporabili pri "vpeljevanju manjših izboljšav, ki bodo pomagale ljudem izbrati, kakšne programe hočejo gledati glede na njihovo trenutno razpoloženje". Foto: Reuters
Igra prestolov
Netflixova revolucija pa vseeno ne more prekositi uspeha Igre prestolov, ki nam jo HBO še vedno dozira na tradicionalen način: po eno epizodo na teden. Foto: IMDb

Izraz "binge-watching" (dobesedno prenažiranje s televizijo) je v zadnjih letih postalo izraz, ki opisuje, kako smo začeli gledati televizijske vsebine. (Raziskave kažejo, da so ljudje, ki celotne sezone gledajo na mah, bolj nagnjeni k stresu, depresiji in tesnobnosti, druge pa, da se Netflix zajeda v spolno življenje parov.)

Zdaj je dodatne statistične raziskave opravil tudi sam velikan televizije na zahtevo; podjetje Netflix je tudi producent serij, med katerimi ima največ uspeha politična drama Hiša iz kart.

Meritve gledanosti kažejo, da uporabniki, ki začnejo gledati novo serijo, sezono povprečno končajo v enem tednu (to nanese približno dve uri programa na dan). Na mah najraje gledajo srhljivke in kriminalne serije - na primer Kriva pota in The Killing - za kompleksnejše, politično obarvane štrene pa si raje vzamejo več časa (Hiša iz kart, Domovina). Podjetje je stavilo celo svojo "lestvico prenažiranja" (ang. binge scale), ki serije razporedi v pahljačo - od tistih, v katerih gledalci počasi uživajo, do tistih, ki jih "požrejo" na mah. Najpočasneje se prebijajo skozi dramo Narcos, biografsko nadaljevanko o življenju Pabla Escobarja.

Netflixov direktor za vsebine Ted Sarandos je potrdil, da bodo ugotovitve uporabili pri "vpeljevanju manjših izboljšav, ki bodo pomagale ljudem izbrati, kakšne programe hočejo gledati glede na njihovo trenutno razpoloženje". Zaveda se, da je kampanjsko gledanje "zelo hitro postalo norma gledanja televizije" - čeprav statistika tega ne potrjuje za vse države, na primer za Veliko Britanijo.

Čeprav je televizija na zahtevo vse bolj priljubljena, še posebej med mlajšimi gledalci (samo Netflix ima na primer pet milijonov naročnikov), pa ima tradicionalna televizija še vedno v lasti štiri petine vseh ogledanih vsebin.

V resnici je Netflix eno izmed najbolj skrivnostnih podjetij, ko gre za objavljanje informacij o uporabnikih: nočejo razkriti svojih številk gledanosti (enako velja za njihovega največjega konkurenta, Amazon Prime). So pa zato tradicionalni ponudniki začeli preizkušati njihove prijeme: televizija Sky na primer zdaj Britancem ponuja možnost, številne serije pogledati naenkrat, Channel 4 pa nove dele serije Flowers predvaja vsak dan v tednu.

Kaj je glavna slabost gledanja na mah?
Televizijski kritik Boyd Hilton je prepričan, da se fenomen "gledanja na mah" preveč izpostavlja - priznava pa, da so nekatere Netflixove serije, na primer dokumentarna Making a Murderer, tako dobre, "da hočeš nove dele gledati tako hitro, kot je le mogoče". Opozarja sicer, da objava celotne sezone naenkrat prepreči možnost, da bi se na družbenih omrežjih iz tedna v teden govorilo v obratih in detajlih zadnje epizode (trend, ki ga lahko vsak teden znova opazujemo v zvezi s HBO-jevo Igro prestolov). "Gledanje na mah praktično izključi možnost interakcij in vrveža na družbenih omrežjih, ker ne veš, če sploh kdo gleda isti del ob istem času," je komentiral za The Guardian. "Ampak ljudje imajo radi vznemirjenje in obet nove epizode vsak teden, radi debatirajo o zgodbi na spletu. To je najbolj gledana serija ta hip in večina ljudi jo spremlja vsak teden sproti."

Netflixova študija je v precep vzela prve sezone več kot stotih serij v 190 državah, za obdobje med lanskim oktobrom in letošnjim majem.