Po predstavitvi nove sezone in zbornika so prikazali tudi film Nežnost (1966) uzbekistanskega režiserja Eljorja Išmuhamedova, ki ga je Silvan Furlan uvrstil med svojih petdeset najljubših filmskih umetnin.

Najavili so retrospektivo iranskega režiserja Abbasa Kiarostamija (1940-2016). Foto: EPA
Najavili so retrospektivo iranskega režiserja Abbasa Kiarostamija (1940-2016). Foto: EPA

V novi sezoni nameravajo izvesti ambiciozno zastavljen program na vseh področjih svojega delovanja - od filmske do razstavne, restavratorske, založniške in pedagoške dejavnosti. Programski vrhunec kinotečne sezone bo oktobra in novembra, ko bodo prikazali retrospektivo Marca Reche in Abbasa Kiarostamija.

Kot so zapisali v sporočilu za javnost, jih bo katalonski filmski poet Marc Recha oktobra tudi obiskal. Retrospektiva iranskega režiserja Abbasa Kiarostamija (1940-2016) pa bo po dolgih letih prinesla celoten opus Kiarostamijevih celovečernih filmov in obsežen izbor zgodnjih iranskih kratkih filmov, ki so vplivali na avtorjevo samosvojo filmsko govorico.

"Silvan Furlan je bil ena osrednjih osebnosti slovenskega filma. Njegova nesebična in požrtvovalna ljubezen do filma je zaobjemala praktično vse razsežnosti ukvarjanja s tem medijem – od pisne refleksije do ustvarjanja, od izobraževanja do promocije, od organiziranja do arhiviranja –, predvsem pa je Furlan pustil neizbrisen pečat kot snovalec kulturne politike na področju filma v času po osamosvojitvi Slovenije," so zapisali v Slovenski kinoteki. Foto: Jane Štravs

Sredi novembra bo na vrsti Jesenska filmska šola z mednarodnim simpozijem na temo Filmska kultura v šolski praksi: izhodišča in metode poučevanja filma s predavanji devetih evropskih strokovnjakinj in strokovnjakov ter s tematsko filmsko retrospektivo, ki se bo nadaljevala do decembra.

Nova glasbena partitura Andreja Goričarja
Leto 2021 bodo slovesno zaključili 29. in 30. decembra v Linhartovi dvorani Cankarjevega doma s slavnostno premiero nove glasbene partiture Andreja Goričarja za nemo klasiko Erotikon (Gustav Machaty, 1929) z Ito Rino v glavni vlogi.

V prvi polovici leta 2022 v sporočilu za javnost izpostavljajo ekskluzivne projekte, ki bodo na različne načine obeležili stote obletnice filmskih ustvarjalcev. S Kino Pravda 100! bodo proslavil stoto obletnico kino žurnala Dzige Vertova s šestimi kino-ušesnimi večeri in šestimi naročili slovenskim sodobnim glasbenikom za spremljavo del Dzige Vertova. S projektom Amos Vogel 100 bodo zabeležili stoletnico rojstva enega najvplivnejših filmskih kuratorjev, zgodovinarjev in kritikov.

Marec bo v znamenju obsežne retrospektive filmov Piera Paola Pasolinija, maja pa bo na vrsti retrospektiva Film na meji 1945-1954, ki jo bo spremljal zgodovinski simpozij, na katerem bodo zgodovinarji in filmski kritiki spregovorili o filmih in okoliščinah, ki so krojili povojno obdobje ob italijansko-jugoslovanski meji. Za september prihodnje leto napovedujejo celostno retrospektivo svetovno priznanega avstrijskega režiserja Michaela Hanekeja ob avtorjevi 80-letnici. Upajo, da jih bo režiser tudi obiskal.

Razstava plakatov Nasvidenje v naslednji vojni
Napovedujejo več razstav. V dvorani sezono odpirajo z razstavo plakatov študentov Akademije za likovno umetnost in oblikovanje za film Nasvidenje v naslednji vojni. Do konca leta bodo pripravili še razstavo, posvečeno letošnjemu Badjurovemu nagrajencu, konec leta pa bo na vrsti razstava 18. edicije Animateke.

Katalonski režiser Marc Recha. Foto: EPA
Katalonski režiser Marc Recha. Foto: EPA

V razstavnih prostorih Kinoteke bo še do konca tega leta na ogled razstava France Štiglic/filmska zapuščina, spomladi pa načrtujejo razstavo, posvečeno stoletnici rojstva režiserja Piera Paola Pasolinija, ki jo pripravljajo v sodelovanju s kulturnim centrom Cinemazero iz Pordenona. Konec leta pa v sodelovanju z Društvom slovenskega animiranega filma napovedujejo razstavo ob 70-letnici slovenskega animiranega filma.

Slovenska kinoteka odprla razstavo o filmski zapuščini Franceta Štiglica

Digitalizacija in digitalnego restavriranje
Arhivski oddelek bo do konca leta kupil in uredil pravice za več filmov, v naslednjih dveh letih pa se bo Kinoteka še posebej posvetila pripravi in izvedbi programa digitalizacije in digitalnega restavriranja slovenske filmske dediščine, ki nastaja v sodelovanju s Slovenskim filmskim centrom in Arhivom RS.

Kinotečni založniški program v sezoni 2021/22 med drugim prinaša prevod knjige vodje programskega oddelka Avstrijskega filmskega muzeja Jurija Medena, Kaj je kinoteka?: Nekaj pogledov na ohranjanje in prikazovanje filmske dediščine v 21. stoletju ter priročnik Metodika filmske vzgoje in izobraževanja Andreja Špraha.

"Če ne ravnaš v skladu z restavratorsko etiko, lahko ustvariš novo delo. Nisi več restavrator, ampak avtor."

Ob knjigi Rajka Grlića Nikoli povedane zgodbe, v kateri premišljuje o dogajanju v jugoslovanski kinematografiji od 70. let minulega stoletja naprej, bodo skupaj z avtorjem predstavili tudi njegov filmski opus in propedevtično ustvarjalnost. Nadaljevanje kinotečnih filmografskih prizadevanj predstavlja Filmografija slovenskih celovečernih filmov 2011-2021.

Do konca leta bosta izšli še dve številki revije Ekran, 1. oktobra se obeta dogodek v sklopu rubrike Kino Ekran, ki jo bodo tokrat posvetili trash filmom, in do konca leta še en Kino Ekran, ki ga bodo posvetili žanru muzikala. Konec novembra bodo že tradicionalno podelili priznanje revije za film in televizijo Ekran, leto 2022 pa bo poleg rednih dejavnosti posvečeno predvsem praznovanju 60. obletnice začetka izhajanja revije Ekran.

V pedagoško-andragoškem programu bodo med drugim poleg Kino-katedre za osnovnošolce in srednješolce začeli s Kino-katedro za maturante.

Predstavitev zbornika o Silvanu Furlanu v Slovenski Kinoteki