Na tretjem PIFF-u bodo prikazali filme, ki obravnavajo vprašanja migracij in globalizacije. Foto: PIFF
Na tretjem PIFF-u bodo prikazali filme, ki obravnavajo vprašanja migracij in globalizacije. Foto: PIFF
Naomi Klein z možem in sodelavcem Avijem Lewisom.
Eden od vrhuncev festivala bo film Zavzetje, v katerem Naomi Klein obravnava argentinsko delavsko gibanje. Foto: epa
Filmi, ki obravnavajo družbene probleme malo drugače.
Letos bodo filme PIFF-a prikazovali na kar štirih ljubljanskih prizoriščih. Foto: PIFF

35 filmov iz 19 držav, ki na oster način obravnavajo vprašanja migracij in globalizacije, bo prikazanih na 4 ljubljanskih lokacijah. To so Kinodvor - kjer se je odvrtel uvodni film festivala Zavzetje režiserjev Avija Lewisa in Naomi Klein -, atrij ZRC SAZU-ja, Menza pri koritu in začasna kulturna cona TEMP v paviljonu za filozofsko fakulteto.

festival je bila odprta vsem zvrstem filmov, le izbrane tematike letošnjega PI-FF-a so se morali držati.

Odločno argentinsko delavstvo
Že prvi dan je postregel z enim od vrhuncev festivala. V uvodnem filmu Zavzetje avtorica mednarodne uspešnice No Logo s pomočjo svojega moža in kanadskega novinarja Avija Lewisa razkriva moč argentinskega delavskega gibanja, ki se je organiziralo po bankrotu države. Pred osrednjim filmom uvodnega večera se je odvrtel še kratki film Dol s kinom nemških ustvarjalcev Gerda Gockella in Ute Heuer.

Finska spodobnost na majavih nogah
Opozoriti velja še na izdelek finskega režiserja Thomasa Balmesa Spodobna tovarna, ki je razkrival, kako finsko podjetje Nokia ravna z delavci v svojih kitajskih podružnicah. Podjetje, ki razglaša načela delavcu prijaznega nordijskega modela kapitalizma, v resnici kitajskim delavcem ne dopušča svobode mišljenja in dajanja pobud; pojmuje jih kot golo delovno silo.

Na plan izpod debele plasti prahu
Zanimiv utegne biti tudi ogled sovjetsko-kubanske koprodukcije Jaz Kuba iz leta 1964, ki je zaradi »neprimernega« prikazovanja kubanske različice komunizma dolga leta preležal v arhivu. Eden najbolj razvpitih filmov festivala pa bo film Trava režiserja Rona Manna, ki prohibicijo drog predstavi kot kršenje človekovih pravic v imenu izboljševanja družbe.

Pot na festival je bila odprta vsem zvrstem filmov – zvrstili se bodo tako celovečerci kot kratki filmi, tako dokumentarci kot igrane produkcije, pa tudi eksperimentalni filski projekti -, le izbrane tematike letošnjega PI-FF-a so se morali držati.

Za boljše državljane Zemlje
Glavni namen politično nekorektnega filmskega festivala je prikazovanje filmov, ki osvetlijo tudi tiste vidike aktualnih družbeno-političnih problemov, ki jih v običajnih medijih in filmskih izdelkih ne zasledimo. Prireditelji festivala želijo tudi pokazati, da v skoraj popolnoma skomercializiranem svetu filmske umetnosti še vedno najdemo ustvarjalce, ki si upajo odstopati od preverjenih receptov za izdelavo uspešnega filma. Čeprav so obsojeni na finančni neuspeh, še vedno sledijo svojemu poslanstvu - razsvetljevanju množic, ki so jih v spanec zazibali množični mediji.

Še malo modrovanja
V petek, 6. 5., bodo v atriju ZRC SAZU-ja začasno domovinsko pravico našli udeleženci razprave o neodvisnem filmu. Razprava bo tudi napoved izdaje zbornika, ki ga uredništvo Časopisa za kritiko znanosti pripravlja v okviru projekta Grossmanovo leto, s katerim bodo zaznamovali 100. obletnico prvega slovenskega filmskega zapisa.

Nekaj izbranih filmov letošjega PI-FF-a bo našlo pot tudi v mariborski kino Udarnik in v dvorano celjskega Metropola.