Letošnji filmski festival v Les Arcsu je potekal med 11. in 18. decembrom. Foto: SFC/Špela Čadež
Letošnji filmski festival v Les Arcsu je potekal med 11. in 18. decembrom. Foto: SFC/Špela Čadež

Žirija 13. filmskega festivala v Les Arcsu v Franciji je zapisala, da je Babičinemu seksualnemu življenju namenila posebno omembo za "besede filma, ki prihajajo od daleč in ki so še vedno močno razumne; za njegovo drznost, skromnost, izvirnost in rahločutnost do tematike, ki je prikazana z veliko čustvene teže. Za pripovedno (narativno) strukturo filma, njegovo globoko domišljijskost, njegov humor znotraj drame in njegovo združevanje form, ki poudari bistvo," so sporočili s Slovenskega filmskega centra (SFC).

Urška Djukić je scenarij napisala v sodelovanju z Mario Bohr, sorežiserka in animatorka je bila Émilie Pigeard. Foto: SFC
Urška Djukić je scenarij napisala v sodelovanju z Mario Bohr, sorežiserka in animatorka je bila Émilie Pigeard. Foto: SFC

Vprašanje intimnosti v prvi polovici 20. stoletja
Film pripoveduje o kratkem izletu v zgodovino intimnosti podeželske babice, ki povzema odnos, v katerem so bile ženske v prvi polovici 20. stoletja pod streho strogih cerkvenih naukov in splošnih družbenih konvencij razumljene kot objekt za potešitev spolne sle svojih mož.

Urška Djukić je navdih za film črpala iz pričevanj žensk, ki jih je Milena Miklavčič leta 2014 objavila v knjigi Ogenj, rit in kače niso za igrače. Scenarij za film je napisala v sodelovanju z Mario Bohr, sorežiserka in animatorka je bila Émilie Pigeard. Glasove so posodili Doroteja Nadrah, Jure Henigman, Mara Vilar, Božena Zabret in Bojana Ciglič, glasbo podpisuje Tomaž Grom, zvok je oblikoval Julij Zornik. Producent filma je Boštjan Virc iz produkcijske hiše Studio Virc.

Vse bolj zvrhana malha lovorik
Sicer je bil film Babičino seksualno življenje letos nagrajen že na festivalih kratkega filma Encounters v Bristolu in švedskem festivalu v Uppsali, na 24. Festivalu slovenskega filma (FSF) v Portorožu pa je prejel vesno za posebne dosežke.

Urška Djukić je poskrbela tudi za montažo filma. Foto: SFC/Urška Djukić
Urška Djukić je poskrbela tudi za montažo filma. Foto: SFC/Urška Djukić

V tekmovalnem programu festivala je bila na ogled tudi slovenska koprodukcija Morena, celovečerni igrani prvenec hrvaške režiserke Antonete Alamat Kusijanović, ki je prejela nagrado femme de cinéma. Nagrada je namenjena filmskim ustvarjalkam, ki še posebej prispevajo v filmskem svetu.

Režiserka Antoneta Alamat Kusijanović med snemanjem celovečerca Morena. Foto: IMDb
Režiserka Antoneta Alamat Kusijanović med snemanjem celovečerca Morena. Foto: IMDb

Še zmeraj premalo filmark
Na spletni strani festivala lahko preberemo, da je režiserka prejela nagrado "zaradi dejstva, da so ženske na določenih področjih filmskega ustvarjanja še zmeraj premalo zastopane, je cilj te nagrade ozaveščanje medijev, strokovnjakov in širše javnosti o talentih izjemnih filmskih ustvarjalk."

Celovečerec je zgodba o dekletu, ki se v navidezni idili s soncem obsijane jadranske obale spopada z mračnimi silami patriarhata. Film mlade hrvaške režiserke je prejel prestižno nagrado zlata kamera za najboljši prvenec v Cannesu. V avtorski in izvajalski ekipi filma so med drugim slovenski avtorji Julij Zornik, ki je za oblikovanje zvoka na 24. FSF-ju prejel vesno, Mitja Ličen, kot direktor fotografije druge ekipe in kolorist Emil Svetlik.

V glavnih vlogah nastopajo Gracija Filipović, Leon Lučev, Danica Ćurčić in Cliff Curtis, v manjših vlogah sta nastopila tudi Zoran Predin in Lovro Zafred. Slovenski koprodukcijski hiši sta SPOK Films in Staragara, sodelovale so še produkcijske hiše Antitalent iz Hrvaške in RT Features iz Brazilije.

Gracija Filipović in Leon Lučev v prizoru iz filma Morena (hr. Murina). Foto: Mario Topić © Antitalent
Gracija Filipović in Leon Lučev v prizoru iz filma Morena (hr. Murina). Foto: Mario Topić © Antitalent

V tekmovalni program kratkih filmov festivala v Les Arcsu so se poleg Babičinega seksualnega življenja uvrstili še trije slovenski kratkometražci: Steakhouse animatorke in režiserke Špele Čadež, letošnje prejemnice Prešernovega sklada, Sestre režiserke Katarine Rešek - Kukle, sicer letošnji zmagovalec festivala v Clermont Ferrandu, in slovenska manjšinska koprodukcija Kazenski strel režiserja Roka Bička, so še sporočili s SFC-ja.