Oskarje so letos iz gledališča Dolby preselili na postajo Union Station, pred katero se je odvila tudi (okleščena) rdeča preproga. Foto: EPA
Oskarje so letos iz gledališča Dolby preselili na postajo Union Station, pred katero se je odvila tudi (okleščena) rdeča preproga. Foto: EPA

Nad letošnjo oskarjevsko ceremonijo sta namreč visela kar dva temna oblaka: za nagrade se ni potegoval noben blockbuster, kar praviloma močno dvigne gledanost, občinstvo pa je naveličano prireditev v času epidemije, saj se te praviloma vsaj delno odvijajo s pomočjo vklopov na daljavo.

Marcel Štefančič o dolgočasnih oskarjih: "Hollywood je začel posnemati Evropo"

"Prometna nesreča" na železniški postaji
Čeprav se bo 93. podelitev oskarjev v zgodovino vpisala po zaslugi prelomnih zmag za Chloé Zhao, Daniela Kaluuyo in Anthonyja Hopkinsa, so bili kritiški odzivi na spektakel večinoma negativni. V reviji TV Line so zapisali, da je bil večer "uspavajoč", pri Indiewire pa, da je šlo za "spektakel za insiderje, ki se je sesedel pod svojo lastno težo". Pri The Arts Desku so se vprašali, zakaj "je bilo zmagovalcem dovoljeno, da so razpredali v nedogled", pri Varietyju pa so se pritožili nad "vztrajnim obračanjem ustaljenega vrstnega reda dogodkov, kar je bilo samo samo sebi namen".

Zaradi okoliščin epidemije je bilo treba samo prireditev prestaviti z običajne lokacije, gledališča Dolby v Hollywoodu; osrednja prireditev je bila na postaji Union v Los Angelesu. Novinar The Hollywood Reporterja je ob tem pripomnil, da je bila lokacija pravzaprav primerna "glede na to, da je bilo vse skupaj kot prometna nesreča". Zmotilo ga je tudi, da ni bilo voditelja, glasbenih točk v živo in odlomkov nominiranih filmov.

Nenavdušen je bil tudi filmski kritik Marcel Štefančič. "Cel večer je bil eno samo iskanje priložnosti za govore, v katerih ni bilo niti prave lucidnosti. Glede na to, da imamo vsi, ne samo filmarji, za seboj težko in zamorjeno leto, sem vendarle pričakoval kakšne šale. Najboljša šala je bila to, da šale ni bilo. Dramaturško se mi zdi to precej nezrelo," je komentiral za MMC.

Joaquin Phoenix ni imel komu izročiti oskarja, zato se je spektakel zelo neceremonialno in nenadno zaključil (presegli so že predvideno dolžino prenosa). Foto: Reuters
Joaquin Phoenix ni imel komu izročiti oskarja, zato se je spektakel zelo neceremonialno in nenadno zaključil (presegli so že predvideno dolžino prenosa). Foto: Reuters

"Kot večina sveta očitno tudi Sir Anthony ni gledal"
Za precej pomembno se je izkazala tudi odločitev producentov, da kot zadnje ne bodo podelili nagrade za najboljši film, kot je bilo v navadi vsa prejšnja leta, pač pa nagradi za najboljšo igralko in igralca. To je, kot vemo, pripeljalo do izredno nerodne situacije: večina gledalcev je pričakovala, da se bo večer sklenil z ganljivim poklonom spominu na lani umrlega Chadwicka Bosemana. A oskarja za najboljšo moško vlogo je dobil Anthony Hopkins, ki pa ga na podelitev ni bilo, niti osebno niti v vklopu v živo. "Kot večina sveta očitno tudi Sir Anthony ni gledal podelitve oskarjev," je ob tem pripomnil kritik revije Entertainment Weekly.

Trije oskarji za "novodobni vestern" Dežela nomadov

Pri Indiewire so dodali, da nas je tak finale "samo še dodatno spomnil, da temnopolt moški le redko dobi oskarja za najboljšega igralca". (Doslej so oskarja za glavno moško vlogo dobili štirje temnopolti igralci, nazadnje Forest Whitaker leta 2006).

"Preračunano tveganje" z rošado kategorij
Rob Mills, izvršni producent pri televiziji ABC, ki je podelitev predvajala, je za revijo Variety priznal, da "je bilo predvideno, da se bo šov končal drugače, kot se je". "Šlo je za preračunano tveganje, ki se je po mojem mnenju splačalo, saj so vsi govorili o tem. Tako kot so pred tremi leti vsi govorili o napačni ovojnici ‒ tudi takrat si ni nihče želel, da bi se kaj takega zgodilo. Nekateri so bili navdušeni, drugi zgroženi, ampak pomembno je, da ni bilo apatije."

Pohiteli z In memoriam
Številni komentatorji podelitve so se spotaknili tudi ob to, da je bil tradicionalni segment "In memoriam", v katerem se poklonijo umrlim filmskim ustvarjalcem, odpravljen preveč na hitro. Režija "je odbrzela skozi posnetek, kot da jim je nerodno", so zapisali pri The Arts Desku, mnogi pa so se strinjali, da je bilo vse skupaj "nespoštljivo", tudi zaradi izbire "poskočnega" spremljevalnega komada, As Stevieja Wonderja. Iz kolaža sta bili na jezo mnogih izpuščeni Jessica Walter in Naya Rivera.

Nekaj pohvalnih recenzij si je letošnja podelitev sicer prislužila. Na filmskem blogu Deadline so zapisali, da smo doživeli "pravo hollywoodsko poživitev". Pri reviji Time so ocenili, da je bilo vse skupaj "presenetljivo spodobno" in vsekakor veliko bolje kot februarski "dolgočasni zlati globusi".

Soderbergh padel na izpitu?
Podelitev oskarjev so letos producirali Steven Soderbergh, Jesse Collins in Stacey Sher. Napovedovali so, da bo večer "ljubezensko pismo ljudem, ki ustvarjajo filme" in da bi gledalcem radi ponudili "triuren film, v katerem podelijo nekaj nagrad". "V preteklosti sem imel veliko mnenj o tem, kako so potekale podelitve oskarjev," je Soderbergh na začetku tega leta povedal za Vanity Fair. "To je priložnost, da preizkusim nekaj prijemov."

Oskarji ‒ dan potem