Pramoški, praženska in pradeček se skozi tretji Cvitkovič celovečerni film Arheo počasi otresejo strahu, sovražnosti, negotovosti in se povežejo v praskupnost, ki ji rečemo družina. Prafilm o pradružini. Foto: www.film-center.si
Pramoški, praženska in pradeček se skozi tretji Cvitkovič celovečerni film Arheo počasi otresejo strahu, sovražnosti, negotovosti in se povežejo v praskupnost, ki ji rečemo družina. Prafilm o pradružini. Foto: www.film-center.si
Metod Pevec: Lahko noč, gospodična
Samo in Hana (oba sredi tridesetih) sta par, že odkar sta končala arhitekturo. Samo vodi uspešen arhitekturni biro, najbolj ga vznemirja in zaposluje delo; dom, ženo in hčerko prepušča vsakdanji samoumevnosti. Hana je poklicno bolj ali manj neuresničena, večinoma dela kot svetovalka v pohištvenem salonu. Foto: www.film-center.si
Nejc Gazvoda: Izlet
Trije najboljši prijatelji se odpravijo na izlet, kot so to počeli v srednji šoli, a srednješolci niso več - Gregor se odpravlja na misijo v Afganistan, Živa gre študirat v tujino, Andrej pa se še vedno norčuje iz vseh in vsakogar. Med njimi pa so skrivnosti, ki še niso bile niti izrečene niti videne. Lahko njihovo prijateljstvo preživi? Foto: www.film-center.si

Slovenija se bo na canskem festivalu, ki bo potekal med 11. in 21 majem, predstavila že osmič, drugič pa se bo ta predstavitev zgodila v paviljonu jugovzhodnoevropske kinematografije (South-East European Pavilion), kjer se pod skupno streho predstavljajo filmske ustanove in filmski ustvarjalci iz Bolgarije, Bosne in Hercegovine, Črne Gore, Cipra, Hrvaške, Makedonije, Srbije in Slovenije. Črna gora se bo letos predstavila prvič, v paviljonu pa ne bo več Albanije.

Tri slovenske svetovne premiere
Skupna predstavitev v Cannesu naj bi utrdila že obstoječe koprodukcijske povezave med temi državami, v prihodnosti pa naj bi utrdila distribucijo in prikazovanje financiranih filmov znotraj regije, saj trenutno marsikateri koprodukcijski film ne pride do gledalcev v kinodvoranah, pa tudi ne na videonosilce. Povezano tržišče pa bi po drugi strani olajšalo prikazovanje evropskih in drugih nehollywoodskih filmov, ki pogosto ne doživijo rednih distribucijskih projekcij, navkljub pridobljenim zlatim palmam ali medvedom.

Slovenski del novega paviljona bo stična točka za slovenske filmske ustvarjalce, ki bodo v Cannesu iskali partnerje za projekte v razvoju. V paviljonu lahko posamezniki organizirajo srečanja z mednarodnimi filmskimi profesionalci in predstavijo svojo dejavnost. Slovenski filmski center bo na največjem svetovnem filmskem sejmu prikazal tri svetovne premiere: Arheo, tretji celovečerni film režiserja Jana Cvitkoviča, ki bo prikazan na digitalnem nosilcu, Lahko noč, gospodična, četrti celovečerni film režiserja Metoda Pevca in prvenec Izlet režiserja Nejca Gazvode.

Dva kratka filma in scenarij
Kolja Skasida
in Boris Dolnec pa bosta v okviru kotička namenjene kratkemu filmu Short Film Corner predstavila svoje kratke filme. Saksida bo prikazal svoj najnovejši animirani film KOYAA Lajf je čisto odbit, Dolenc pa Stripburger v gibanju, ki je bil premierno prikazan na zadnjem festivalu slovenskega filma v Portorožu. Na scenaristično delavnico Scripteast pa se je med dvanajst projektov uvrstil tudi slovensko–hrvaški projekt Nočno življenje Damjana Kozoleta in Ognjena Sviličića. Scenarij o treh zgodbah, ki se v isti noči zgodi v Ljubljani, se bo potegoval za nagrado Krzysztofa Kieslowskega.