Leta 1969 rojeni Steve McQueen. Zadnja leta živi med Londonom in Amsterdamom ter se posveča vprašanju raznolikosti v filmu. Foto: Reuters
Leta 1969 rojeni Steve McQueen. Zadnja leta živi med Londonom in Amsterdamom ter se posveča vprašanju raznolikosti v filmu. Foto: Reuters

V mnenjskem prispevku za publikacijo Guardian je opisal, da je v filmski in TV-industriji Združenega kraljestva navzoč "očiten rasizem". McQueen je bil prvi temnopolti režiser, ki je osvojil oskarja za najboljši film. Tega mu je prinesla stvaritev 12 let suženj. V javnosti naslavlja vprašanja raznolikosti v filmu in na televiziji.

Njegovi filmi raziskujejo rasno vprašanje. Med njimi sta Sramota in Vdove, ki ju je kakor oskarjevskega 12 let suženj posnel v ZDA, pred kratkim pa se je vrnil na Otok, da bi ustvaril antologijsko TV-serijo Small Axe.

Sorodna novica Steve McQueen s "čutno raziskavo identitete temnopoltih" v Tate Modern

"Lani sem obiskal snemanje TV-filma v Londonu. Zdelo se mi je, kot da sem odšel iz enega okolja, Londona, ki me je obkrožal, v drugo mesto, ki mi je bilo tuje. Nisem mogel verjeti prevladujoči belopoltosti ekipe. V ZDA sem posnel tri filme in zdi se, kot da se v vmesnem času v Veliki Britaniji pravzaprav ni nič spremenilo. Združeno kraljestvo je v zastopanosti tako za časom, da je sramotno," je zapisal o svojih izkušnjah ob vrnitvi.

Njegova nova serija, ki jo bo napisal in režiral, je sestavljena iz šestih filmskih epizod, za katere McQueen pravi, da se ukvarjajo z izkušnjami temnopoltih v obdobju med 60. in 80. leti prejšnjega stoletja. Dva od teh filmov so že prikazali na festivalu v Cannesu, poroča spletna publikacija IndieWire.

Raznolikost pred kamero se ne odraža za njo
McQueen v svoji kolumni, ki so jo objavili v sobotni izdaji Guardiana, med drugim piše, da se raznolikost pred kamero ne odraža za njo. "Pri snemanju Small Axe smo se zelo trudili, da bi ustvarili lastno shemo usposabljanja z enim pripravnikom na oddelek. Glede vodij oddelkov pa je bilo tako, da smo bili temnopolti Britanci na snemanju le jaz in še nekaj posameznikov," ugotavlja.

"Resničnost je videti tako, da ni infrastrukture, ki bi podpirala in najemala vse nezastopane skupine. Infrastrukture pa ni, ker ni bilo dovolj volje ali vzpostavljene nuje, da bi jo postavili."

Temeljna stvar po njegovem mnenju je pospeševati usposabljanje za nadarjene mlade, ne le za mlade nadarjene belopolte. Pri snemanju antološke serije so naredili vse, kar so lahko, dodaja, vendar to še ni dovolj dobro. "Kultura filmske industrije se mora spremeniti. Narobe je. In vendar veliko ljudi v panogi nadaljuje, kot da je to povsem normalno. To je vse prej kot normalno. Je zaslepljujoče, očitno narobe. To je očiten rasizem. Z njim sem odraščal. Vem. In glede tega se niti približno ne stori dovolj," je še zapisal.