Avtor zmagovalnega filma Tomaž Grom in producentka Špela Trošt po sklepni prireditvi festivala. Foto: FSF Portorož/Matjaž Rušt in Katja Goljat
Avtor zmagovalnega filma Tomaž Grom in producentka Špela Trošt po sklepni prireditvi festivala. Foto: FSF Portorož/Matjaž Rušt in Katja Goljat

Na 26. Festivalu slovenskega filma v Portorožu je kot najboljši celovečerec slavil zmago eksperimentalno-dokumentarni film brez dialogov Ne misli, da bo kdaj mimo, ki je s premiero v ljubljanskem Kinodvoru zaživel tudi na filmskih platnih. Pod film se podpisuje Tomaž Grom, ki je odnesel tudi vesno za najboljšo izvirno glasbo.

"Vse je nastalo tako naključno, da sem se znašel v tem filmskem miljeju," je Grom v nedavnem intervjuju dejal za Radio Slovenija. Na festivalih je opazil kar nekaj filmov, ki so bili zelo uspešni in ki so jih naredili nefilmarji iz istega razloga kot on – zaradi epidemije, ker so uprizoritvene umetnosti in njihovi projekti odpadali.

Premiera filma Ne misli, da bo kdaj mimo v režiji Tomaža Groma v Kinodvoru

Ko je žirija na letošnjem Festivalu slovenskega filma za najboljši film razglasila Gromov eksperiment, se je zdelo, da je s tem izrekla nezaupnico Slovenskemu filmskemu centru in njegovim igranim celovečercem, toda s tem je izrekla tudi zaupnico glorifikaciji gibanja, navsezadnje, Gromov film, ki bolj beži proti nečemu kot pa pred nečim (ali nekom), je poziv h gibanju, poziv slovenskemu filmu, naj se že zaboga premakne.

Marcel Štefančič, jr., Mladina

Tomaž Grom: "Zdaj imam že neke nove ideje"
V filmu niza posnetke gibanja – med hojo ali tekom – v devetih mesecih. Zvok teh prizorov je umaknjen ali premeščen z grobo zasnovo in veliko detajli skozi plasti. "To je v bistvu dnevnik devetih mesecev življenja, premikanja iz enega prostora v drugega, iz enega kraja, države, letnega časa."

Film ima podnaslov: 25. 4.–26. 1., datuma smrti in rojstva njegovega sina. "Ta dva datuma za gledalca nista pomembna, bolj sta zame pomembna," pravi, iz tega časovnega obdobja pa izhaja neki "motor, ideja, potreba". Za film je vnaprej določil nekaj smernic. "Iskal sem kod, ki bo drugačen, kot smo ga ljudje navajeni," zato je kamera nižje od glave. "Eni so to videli kot pasjo perspektivo."

Druga odločitev je zadevala glasbo, za kar je film prejel tudi vesno za najboljšo izvirno glasbo. "Kompozicija za film je bila že pred samim snemanjem končana." Z glasbo, nasneto na vinilno ploščo, je nato minimalno manipuliral. "Ideja je nenehno ponavljanje stvari, ki se nam dogajajo okrog vsakdana."

Več pa v intervjuju v oddaji Naši umetniki pred mikrofonom, v kateri ga je gostil Primož Trdan.

Tomaž Grom v oddaji Naši umetniki pred mikrofonom: "Jaz se s filmom učim in film se z mano uči, kako se bo odvijal"