Pete Docter je bil prepričan, da lahko zgodba 11-letne Američanke nagovori gledalce po vsem svetu:
Pete Docter je bil prepričan, da lahko zgodba 11-letne Američanke nagovori gledalce po vsem svetu: "Ne glede na to, kje je kdo odraščal, smo vsi ljudje." Foto: false
false
Igralke Mindy Kaling, Amy Poehler in Phyllis Smith - oziroma v filmu Gnus, Veselje in Žalost. Foto: Reuters

Okej, nismo v konkurenci za zlato palmo. Ampak še vedno lahko zmagamo, kajne? Bodite samostojni in dajte nagrado nam!

Amy Poehler (na tiskovni konferenci)
false
Od leve proti desni: Producent Jonas Riviera, izvršni producent John Lasseter, režiser Pete Docter in sorežiser Ronaldo Del Carmen. Foto: Reuters

Studio Pixar, ki je že pred 20 leti smernice svoje digitalne revolucije začrtal s franšizo Svet igrač, v zadnjem času pa nas navdušil, denimo, z ganljivim filmom Up (V višave), v novi animaciji Inside Out - v Slovenijo pod naslovom Vrvež v moji glavi prihaja 18. junija - skuša ponuditi zabaven vpogled v najstniške misli preko čustev, ki nadzorujejo vedenje glavne junakinje. Mlada Riley si po selitvi družine namreč skuša na novo urediti življenje, pri zahtevni nalogi pa ji v njenem možganskem nadzornem centru ves čas svetujejo v male "pošasti" poosebljeni Veselje, Strah, Jeza, Gnus in Žalost.

Prvo čustvo, ki ga je Riley v življenju občutila, je bilo Veselje, ponazorjeno z modrolaso deklico, ki ji glas posoja komičarka Amy Poehler. Seveda pa svoj piskrček kmalu pristavita še Žalost (Phyllis Smith) in Gnus (Mindy Kaling), zaradi katerega dojenčica izpljune svoj obrok brokolija. Večina dogajanja se tako odvija samo v Rileyini glavi, kjer se spomini pojavljajo kot velike, svetleče bunke. Različne plati junakinjinega značaja - odnosi z družinskimi člani, prijateljstva, ljubezen do hokeja - so prikazani kot posamezne atrakcije v zabaviščnem parku (premišljena iztočnica za Disneyjev tematski park v prihodnosti?)

Občinstvo v Cannesu, ki že od nekdaj slovi po svoji neizprosnosti (filme, ki jim niso všeč, z veseljem izžvižgajo), je bilo nad novo animacijo tako navdušeno, da so se pojavila vprašanja, zakaj ni bila uvrščena v uradni tekmovalni program, ki se bo v nedeljo končal s podelitvijo zlate palme.

Velik studio noče tvegati "poraza"
"Že to, da smo tukaj, je tista prava nagrada," je bil na tiskovni konferenci navdušen Pixarjev režiser in producent John Lasseter. Vrvež v moji glavi predvajajo v okviru canskega festivala, a zunaj tekmovalnega programa - na ta način veliki studii, kakršen je Disney, radi izkoristijo vso pozornost svetovne javnosti na festivalu, obenem pa ne tvegajo, da bi bili videti kot poraženci, če bi jih žirija pri podeljevanju nagrad spregledala.

Režiser Pete Docter, ki je na idejo za film prišel, ko je opazoval svojo hčerko in njen vstop v puberteto, je odločen, da ni razlike med mehanizmi, ki so "krivi" za dober animirani film ali pa dober igrani film. "O animaciji je pogosto govor kot o žanru, v kar tukaj ne verjamemo. Prepričani smo, da je zgolj medij, naše edino merilo pa je ... narediti nekaj, kar boste hoteli gledati, kar boste s ponosom pokazali svoji družini."

"Najboljša Pixarjeva ideja"
Filmski kritiki pri Varietyju so navdušeni: Inside Out je po njihovem "najboljša ideja, kar so jih v studiu kdaj imeli". "Film je prisrčna komedija o odraščanju, nekakšna najstniška kriza tranzicije, ki pa je prežeta z disneyjevsko pozitivnim pogledom na svet," piše Guardianov recenzent. Toronto Star poroča, da "verjetno noben drug film na festivalu ni dobil tako glasnega aplavza."

Okej, nismo v konkurenci za zlato palmo. Ampak še vedno lahko zmagamo, kajne? Bodite samostojni in dajte nagrado nam!

Amy Poehler (na tiskovni konferenci)
Utrinki dogajanja v Cannesu
Utrinki dogajanja v Cannesu