V Kinodvoru tudi letos poteka Noč grozljivk, tradicionalni maraton po izboru Marcela Štefančiča jr. Foto: Kinodvor/Domen Pal
V Kinodvoru tudi letos poteka Noč grozljivk, tradicionalni maraton po izboru Marcela Štefančiča jr. Foto: Kinodvor/Domen Pal

V Kinodvoru bo v noči z 31. oktobra na 1. november potekal tradicionalni maraton grozljivk po izboru Marcela Štefančiča jr.

Večer bo otvoril film Beau se boji ameriškega režiserja Arija Asterja. Aster, ki je morda najbolj prepoznaven po filmu Solsticij, je znan po združevanju elementov grozljivke s črnim humorjem. Kljub dejstvu, da je posnel zgolj tri celovečerne filme, velja po mnenju Marcela Štefančiča jr. za "sodobnega filmskega klasika".

Film Beau se boji govori o anksioznem Beauju, ki živi sam v mestu, polnem kriminala. Nekega dne se odpravlja na letališče, da bi na obletnico očetove smrti obiskal mamo, vendar zamudi letalo, potem ko mu neznanci ukradejo ključe in prtljago. Kmalu izve, da je mama umrla. Foto: IMDb
Film Beau se boji govori o anksioznem Beauju, ki živi sam v mestu, polnem kriminala. Nekega dne se odpravlja na letališče, da bi na obletnico očetove smrti obiskal mamo, vendar zamudi letalo, potem ko mu neznanci ukradejo ključe in prtljago. Kmalu izve, da je mama umrla. Foto: IMDb

Film Beau se boji je nadrealistična tragikomična grozljivka, ki je ob svoji svetovni premieri doživela kritiški uspeh, izkupiček od kart pa je bil presenetljivo porazen. Beau (Joaquin Phoenix) je osamljen, prestrašen in rahlo čudaški sin dominantne, posesivne, a bogate in poslovno izjemno uspešne matere Mone. Anksiozni Beau, ki se je v mladosti zaobljubil devištvu, živi sam v mestu, polnem kriminala. Nekega dne se odpravlja na letališče, da bi na obletnico očetove smrti obiskal mamo, vendar zamudi letalo, potem ko mu neznanci ukradejo ključe in prtljago. Zaklenjen na ulici skuša priklicati mamo, ki ga odpravi, naslednji dan pa mu voznik dostavne službe UPS pove, da je umrla; nanjo naj bi padel lestenec ter jo obglavil.

"Spomini na prekinjeno poletno romanco in spektakel ojdipskih nevroz, ki se spodvijejo v unikaten, že kar konceptualen puzzle, črno luknjo družinskih vrednot in zločinov. Freud bi lucidne sanje tega imerzivnega, ultimativnega grešnika, bizarnega meniha, ki ob rojstvu ni zajokal in ki mu ne bo nikoli bolje, interpretiral še globoko v 21. stoletje," je o filmu zapisal Marcel Štefančič jr.

Korejski znanstvenofantastični akcijski triler Lov na volkove je neke vrste eksperiment, ki preučuje, kaj se zgodi, ko ostanejo največji zlikovci ujeti skupaj na ladji. Foto: Kinodvor
Korejski znanstvenofantastični akcijski triler Lov na volkove je neke vrste eksperiment, ki preučuje, kaj se zgodi, ko ostanejo največji zlikovci ujeti skupaj na ladji. Foto: Kinodvor

Naslednji na sporedu je korejski znanstvenofantastični akcijski triler Lov na volkove. Film v režiji Kim Hong Suna sledi nevarnim kriminalcem na tovorni ladji s Filipinov. Potniki pa niso klasični zlikovci, temveč skupina nekrofilov, serijskih morilcev in drugih "pošasti", kot jih poimenuje Štefančič, ki na ladji naletijo na izziv v obliki hiperzombijskega supervojaka. "Vse palube se prelevijo v karnevalske klavnice, kempovski action painting, toda ladja se ne ustavi – kot kapitalizem, ta predatorski morski pes, ki ga prav tako poganja kri. Z ladje pa ni mogoče," še doda v opisu.

V avstralskem šokerju Govori z mano stik z demonom hitro postane vsesplošno uporabljena droga, ki svojim uporabnikom omogoča izkušnjo razsvetljenosti in blaženosti, kot je sicer še niso občutili – dokler ne grejo stvari predaleč. Foto: Kinodvor
V avstralskem šokerju Govori z mano stik z demonom hitro postane vsesplošno uporabljena droga, ki svojim uporabnikom omogoča izkušnjo razsvetljenosti in blaženosti, kot je sicer še niso občutili – dokler ne grejo stvari predaleč. Foto: Kinodvor

Večer se nadaljuje z avstralskim šokerjem Govori z mano, ki je nastal v režiji bratov dvojčkov Dannyja in Michaela Philippouja, ki sta na YouTubu zaslovela pod vzdevkom RackaRacka. Naslov izhaja iz fraze "govori z mano", ki se ponavlja na spiritistični seansi, prav taki, ki se je udeleži tudi protagonistka Mia (Sophie Wilde). Zbegano, odtujeno in osamljeno mlado dekle, ki se v življenju spopada z očetovo depresijo in materino smrtjo zaradi predoziranja, na seansi skupaj s prijateljema dovoli, da jih s pomočjo balzamirane počečkane porcelanske roke obsede demon, a se ga morajo potem v minuti in pol znebiti, sicer bo za zmeraj ostal del njih. Demon se zaradi učinkov razsvetljenosti in blaženosti kot droga kmalu razširi med ljudmi, dokler ne ostane nekdo z njim predolgo – in se vse lepo ne sprevrne v nočno moro.

Besna Becky je nadaljevanje filma Becky, v katerem se protagonistka tokrat bori proti skupini mizoginih ekstremistov z imenom Noble Men. Ko nekega večera med njimi nastane spor, pripadniki skupine najprej umorijo njeno gostiteljico, nato pa ukradejo še psa Diega. Becky je besna. Foto: Kinodvor
Besna Becky je nadaljevanje filma Becky, v katerem se protagonistka tokrat bori proti skupini mizoginih ekstremistov z imenom Noble Men. Ko nekega večera med njimi nastane spor, pripadniki skupine najprej umorijo njeno gostiteljico, nato pa ukradejo še psa Diega. Becky je besna. Foto: Kinodvor

Ob minuto čez drugo uro zjutraj je na sporedu še Besna Becky v režiji Matta Angela in Suzanne Coote. Film je nadaljevanje Becky iz leta 2020, v katerem Lulu Wilson kot manična, jezna trinajstletnica brutalno, groteskno in s pridihom sarkazma obračuna z neonacisti. V Besni Becky pa ji preglavice povzročajo mizogini pripadniki skupine skrajnežev, ki jih pod imenom Noble Men vodi Seann William Scott. Njihove poti se prekrižajo, ko nekega dne vstopijo v okrepčevalnico, v kateri dela Becky. Položaj uide izpod nadzora, ko Becky zaradi sovražnega komentarja enega izmed njih polije s kavo, nato ji skupina sledi domov. Čeprav naj bi jo zgolj prestrašili, pa na koncu ubijejo njeno novo gostiteljico, Becky pa ukradejo tudi ljubljenega psa Diega.

Družinska večerja je v nasprotju s pričakovanji (ali pa v skladu z njimi) vse prej kot prijeten film. Henglov gastrošoker prikazuje, kako lahko konservativno okolje, pritiski vrednot ter pričakovanj ter vsesplošna sestradanost vodijo tudi do brutalnih zaključkov. Foto: Kinodvor
Družinska večerja je v nasprotju s pričakovanji (ali pa v skladu z njimi) vse prej kot prijeten film. Henglov gastrošoker prikazuje, kako lahko konservativno okolje, pritiski vrednot ter pričakovanj ter vsesplošna sestradanost vodijo tudi do brutalnih zaključkov. Foto: Kinodvor

Noč bo zaključil gastrošoker Družinska večerja v režiji Petra Hengla, študenta slovitega avstrijskega režiserja Michaela Hanekeja. Film govori o Simi (Nina Katlein), ki se bori s čezmerno težo, zaradi česar se odloči veliko noč preživeti na kmetiji svoje tete, velike kuharske mojstrice, specialistke za diete in avtorice kuharskih uspešnic (Pia Hierzegger). Simi kmalu posumi, da v družinski dinamiki nekaj ni v redu – družinska večerja postane nočna mora body shaminga in konservativnih družinskih vrednot, kmalu pa se izkaže, da je izginil tudi Filip, sin tetinega partnerja, katerega truplo nato Simi odkrije razkosano v skladišču kmetije.