Dolgi prsti Marka Mandića sežejo po dokumentu, ki bi ga bilo verjetno bolje pustiti pri miru. Foto: Željko Stevanič
Dolgi prsti Marka Mandića sežejo po dokumentu, ki bi ga bilo verjetno bolje pustiti pri miru. Foto: Željko Stevanič
Vinko Möderndorfer
Vinko Möderndorfer končuje svoj drugi celovečerec. Foto: Željko Stevanič
Marko Mandić in Janez Hočevar Rifle v filmu Pokrajina št. 2
Pajdaša se odločita, nekdanjega socialističnega veljaka prikrajšati za dragoceno sliko. Foto: Željko Stevanič

Film Pokrajina št. 2 je pravzaprav skoraj popolnoma Möderndorferjev projekt. Režiser je tudi scenarist, scenarij pa je napisal po svojem romanu z enakim naslovom. Vinko Möderndorfer je tokrat izrabil še vedno žgoča vprašanja dogajanja v polpretekli zgodovini.



Nobenega dogodka ali niza dogodkov ne moreš razglasiti za končanega
O filmu je Vinko Möderndorfer dejal: "Scenarij je nastal iz spoznanja, da vsaka nerazčiščena preteklost, bodisi osebna ali nacionalna, pušča sledove in se neprestano vrača. Njeno vračanje vedno obremenjuje tiste rodove, ki z njo nimajo ničesar." S to izjavo je Möderndorfer le še potrdil, da je njegovo ustvarjanje močno vpeto v trenutni zgodovinski trenutek, katerega vzdušje določajo tudi dogodki, ki smo jih (ali pa bi jih najraje) že razglasili za končane.

V 31 snemalnih dneh so se na prizorišču snemanja poleg že omenjenih glavnih igralcev zvrstili še Barbara Cerar, Maja Martina Merljak, Štefka Drolc, Jaka Lah, Alenka Cilenšek, Peter Musevski, Slavko Cerjak, Nataša Ninković, Jana Zupančič, Domen Šneberger, Ana Facchini in drugi. Möderndorfer je v svoji ekipi združil še direktorja fotografije Dušana Joksimovića, producentko filma Evo Rohrman, scenografa Dušana Milavca, kostumografinjo Alenko Korlo, oblikovalko maske Mojco Gorogranc, oblikovalca zvoka Julija Zornika, snemalca zvoka Petra Žerovnika, dramaturga Blaža Lukana, montažerja Andrijo Zafranovića in direktorja filma Matijo Kozamernik.

Druga triletka Vinka Möderndorferja
S filmom Pokrajina št. 2 se Vinko Möderndorfer kot filmski režiser vrača tri leta po svojem prvencu Predmestje. Film je po svoji premieri leta 2004 gostoval na številnih tujih festivalih, med drugim pa je prejel tudi nagrado za najboljši film po izboru slovenskih kritikov leta 2004, ki so jo razglasili na sedmem Festivalu slovenskega filma, kritiki revije Variety pa so Predmestje uvrstili v skupino Variety Critics' Choice: Europe Now!, ki vsako leto opozarja na deset najpomembnejših filmov evropskih režiserjev.