Avantgardni celovečerni film, ki ga odlikujejo sugestivne podobe, prikazuje življenje revne 55-letne ženske z Zelenortskih otokov, ki se v Lizboni bori za preživetje.

Pedro Costa, ki v določenih filmskih krogih velja za enega najpomembnejših delujočih režiserjev, ni videti impresioniran nad tem, da mu je režija prisodila glavno nagrado Locarna. Foto: EPA
Pedro Costa, ki v določenih filmskih krogih velja za enega najpomembnejših delujočih režiserjev, ni videti impresioniran nad tem, da mu je režija prisodila glavno nagrado Locarna. Foto: EPA
Sorodna novica Ivanišinov film Oroslan s premiero v Locarnu

Nagrado za najboljšo igralko je prejela domačinka z Zelenortskih otokov Vitalina Varela, ki v zmagovalnem filmu tako rekoč igra samo sebe. Nagrado za najboljšega igralca je prejel Brazilec Regis Myrupu, ki v filmu brazilsko-francosko-nemške koprodukcije z naslovom A Febre (Vročica) igra glavno vlogo avtohtonega pristaniškega delavca.

Nagrada za najboljšega režiserja je šla v roke Francozu Damienu Malivelu za film Les Enfants d'Isadora (Isadorini otroci). Posebno nagrado žirije pa je prejel družbenokritični triler Pa-go (Višina vala) južnokorejske režiserke Park Jung Bum.

Vse pomembnejše nagrade, ki jih je razdelila žirija s Catherine Breillat na čelu, so bile odraz usmeritve v sodobni kinematografiji, ki daje formi prednost pred vsebino in estetiziranemu vzdušju prednost pred tradicionalnimi načini podajanja zgodb.

V osrednjem tekmovalnem programu se je za zlatega leoparda potegovalo 17 filmov. V tekmovalnem programu Concorso Cineasti del presente pa je bil v tekmi za zlatega leoparda tudi celovečerec Matjaža Ivanišina Oroslan.

Film Vitalina Varela je črpal navdih iz resnične življenjske zgodbe Vitaline Varele, ki je zapustila domovino, da bi našla boljše življenje v Evropi. Foto: EPA
Film Vitalina Varela je črpal navdih iz resnične življenjske zgodbe Vitaline Varele, ki je zapustila domovino, da bi našla boljše življenje v Evropi. Foto: EPA

V prvem letu pod vodstvom nove festivalske direktorice Lili Hinstin se je izkazalo, da festival nadaljuje v smeri, ki jo je začrtal njen predhodnik Carlo Chatrian: program je sestavljen iz zahtevnejših izdelkov svetovne kinematografije in ne polaga pretiranega poudarka na snubljenje hollywoodskih obrazov.