Pilotskemu projektu se je pridružilo približno ducat koncertnih dvoran in gledališč, med drugim gledališka družba Berliner Ensemble, ki jo je ustanovil Bertolt Brecht. Foto: EPA
Pilotskemu projektu se je pridružilo približno ducat koncertnih dvoran in gledališč, med drugim gledališka družba Berliner Ensemble, ki jo je ustanovil Bertolt Brecht. Foto: EPA

"V tem pilotnem projektu, ki ga podpira berlinski senat, želimo preizkusiti pogoje, pod katerimi se bomo lahko v bližnji prihodnosti znova javno predstavili," so Berlinski filharmoniki zapisali na svoji spletni strani.

Ko je svetovno znani orkester pod vodstvom dirigenta Kirila Petrenka izvedel zaključne akorde druge simfonije Sergeja Rahmaninova, ga je občinstvo nagradilo z dolgimi in navdušenimi stoječimi ovacijami.

Koncert "od doma" se ne more zares primerjati s pravo stvarjo
"Udeležba na pravem koncertu spremeni vse,"
je povedal poslušalec Peter. "Koncerte sem gledal na videu, a to ni nič v primerjavi s tem."

Tudi za violinista Aleksandra Ivica vrnitev na oder pred množico ni bila nič manj kot čustvena. "Že mesece igramo brez občinstva, kar je še vedno bolje kot nič. Toda gledalci razlikujejo med 2D in 3D," je povedal za tiskovno agencijo AFP.

Tako kot v drugih državah po svetu je tudi nemška kultura opustošena zaradi večkratnih zaprtij, katerih cilj je zajeziti širjenje virusa. Nekatere operne hiše in simfonični orkestri so lansko poletje improvizirali in izkoristili lepo vreme, da so predstave oziroma koncerte izvajali na prostem, tudi na dvoriščih zasebnih rezidenc ali pred manj številnim občinstvom.

Na koncertu so veljala stroga pravila za zmanjšanje nevarnosti okužbe. Poslušalci so morali navesti svoja imena ob nakupu vstopnic, ki niso bile prenosljive. Na dan koncerta so morali opraviti tudi test na okužbo v enem od petih centrov, ki sodelujejo s filharmonijo, ali v sami koncertni dvorani. Foto: EPA
Na koncertu so veljala stroga pravila za zmanjšanje nevarnosti okužbe. Poslušalci so morali navesti svoja imena ob nakupu vstopnic, ki niso bile prenosljive. Na dan koncerta so morali opraviti tudi test na okužbo v enem od petih centrov, ki sodelujejo s filharmonijo, ali v sami koncertni dvorani. Foto: EPA

Po ponovnem zagonu jeseni, sicer omejenem, saj je bilo v zaprtih prostorih dovoljeno določeno število gledalcev, so koncertne dvorane in gledališča znova zaprli na začetku novembra.

Z marčevskim ponovnim odprtjem trgovin pa je vzniknilo upanje, da bodo kulturne ustanove lahko znova sprejele občinstvo v živo. A število okužb se je od takrat povečalo in zdaj eksponentno narašča. Država je pripravljena na nadaljnje omejitve v aprilu.

Kot je pojasnila generalna direktorica Berlinske filharmonije Andrea Zietschmann, se je njena institucija pridružila pilotskemu projektu berlinskih oblasti, da bi našli način, kako bi kulturni sektor lahko deloval kljub pandemiji.

Brez testa ni šlo
Na koncertu so veljala stroga pravila za zmanjšanje nevarnosti okužbe. Poslušalci so morali navesti svoja imena ob nakupu vstopnic, ki niso bile prenosljive. Na dan koncerta so morali opraviti tudi test na okužbo v enem od petih centrov, ki sodelujejo s filharmonijo, ali v sami koncertni dvorani. Za brise je bilo na voljo medicinsko osebje v zaščitnih oblekah.

Tistim, ki bi bili pozitivni, bi povrnili vstopnice, vendar na sobotnem koncertu ni bilo treba nikogar zavrniti. Med koncertom so bile na voljo maske za vse obiskovalce, vsak drugi sedež je ostal nezaseden, da bi omejili premikanje po dvorani, pa niso prodajali pijač niti ni bila na voljo storitev oddajanja plaščev.

Število okužb v Nemčiji, tako kot tudi pri nas, znova narašča. Foto: EPA
Število okužb v Nemčiji, tako kot tudi pri nas, znova narašča. Foto: EPA

Prizorišče so redno razkuževali in prezračevali s posebnim klimatskim sistemom. Glasbeniki so sedeli meter narazen, razen pihalcev, ki so bili na razdalji 1,5 metra.

Pilotskemu projektu se je pridružilo približno ducat koncertnih dvoran in gledališč, med drugim gledališka družba Berliner Ensemble, ki jo je ustanovil Bertolt Brecht. V petek zvečer je uprizorila svojo prvo predstavo po več mesecih pred nekaj sto ljudmi.