Zgodba o 43-letnem Fusiju, ki živi z mamo, dokler se stvari ne obrnejo na glavo, ko se pridruži plesnim vajam. Foto: false
Zgodba o 43-letnem Fusiju, ki živi z mamo, dokler se stvari ne obrnejo na glavo, ko se pridruži plesnim vajam. Foto: false

Kot nam namigne že sam naslov Karijevega dela, Dobrodušni velikan – ta je že tretji avtorjev film, po Skritem adutu in Dobrem srcu, ki si ga lahko ogledamo v domači kinodistribuciji –, je Fusi osupljivo masivno človeško bitje, ne le gora, ki sili v višave, pač pa prava gmota, ki se razleza na vse strani. Pa tudi sicer bi v njegovi zunanji podobi težko našli nekaj, kar bi gledalca pritegnilo, kar bi ga vabilo k identifikaciji. Fusi namreč še vedno živi pri mami, medtem ko se v prostem času najraje posveča figuricam vojakov in motoriziranim modelčkom tankov, s katerimi rekonstruira slavno bitko pri El Alameinu. Skratka, videti je kot eden tistih likov, ki pri gledalcu težko vzbudijo že empatijo, kaj šele, da bi ta nanj gledal s simpatijo in mu namenil svojo naklonjenost.

No, vsaj na začetku se tako zdi. A še preden se dobro zavemo, še preden zares zaznamo to, da smo mu iz prizora v prizor vse bolj naklonjeni, imamo Fusija nenadoma radi, saj v tej, na prvi pogled amorfni gmoti prepoznamo iskren obraz in predvsem toplo srce. Kar pa pravzaprav niti ni tako presenetljivo. Dagur Kari je namreč že s svojimi predhodnimi deli pokazal, da ga v procesu ustvarjanja filmske podobe najbolj fascinira prav dejstvo, da s to gledalca lahko popelje onkraj videza, da mu lahko odkrije tisto, kar se pogosto skriva za svetom vidnega.

In tako pred gledalcem postopoma – sprva s pogledi v Fusijev intimni svet, ki se skriva za videzom vsakodnevne rutine, nato pa z dogodkom, ki to rutino dokončno razbije, namreč z njegovim odhodom na plesne vaje –, a tudi vse jasneje izrisuje poteze sramežljive, a iskrene in dobrosrčne osebe, tega kot gora velikega devičnika, za katerega začne gledalec nepričakovano navijati in ga spodbujati. Takrat pa se tudi samo Karijevo delo iz nekakšne študije značaja, ki temelji na izjemni igralski interpretaciji glavnega igralca, Gunnarja Jónssona, prelevi v eno najbolj svojevrstnih, nenavadnih in nepričakovanih romantičnih komedij. Prav zaradi tega bi si drznil reči, da bo Dobrodušni velikan presenetil prav vsakega, ki se bo odločil za ogled tega filma.

Denis Valič, iz oddaje Gremo v kino na 3. programu Radia Slovenija (ARS).