O smislu življenja se sprašuje Tom Hanks. Foto: EPA
O smislu življenja se sprašuje Tom Hanks. Foto: EPA

Med njima je takšna razlika, da človek kar težko verjame, da ju je posnel isti režiser. Pri Reševanju vojaka Ryana se prikaz krute realnosti druge svetovne vojne izrazi v takšni meri, da preprosto ne morete verjeti, kako lahko stoji za tem filmom isti človek, seveda starejši in zrelejši, ki je režiral nepozabnega E.T. vesoljčka. Očitna razlika med prikazom sanjsko domišljijskega sveta, ter neposrednostjo najbolj krvavih trenutkov izkrcanja na obalah Normandije vas udari v glavo in srce, četudi niste videli pred tem nobenega Spielbergovega filma.

Uvodni prizor je vizualno tako močan, da se nanj preprosto ne morete pripraviti, ne glede na to kaj in koliko ste slišali o filmu pred tem. Stopnja realnosti in občutek, ki ga Spielberg naredi s kamero iz roke, je do danes brez primere v vojaških filmih. Posebni učinki, tako vizualni kot zvočni, vsemu skupaj pa dodajo zelo pomembno razsežnost, ki še pred nekaj leti ni bila izvedljiva.

Vrhovnega poveljnika obvestijo, da je ena od ameriških mater izgubila tri od štirih sinov na evropskih bojiščih. Odločitev pade, da se četrtega reši in pripelje domov iz zahodne Francije. Tom Hanks je vodja odprave, ki se med potjo ves čas sprašuje o smislu in vrednosti reševanja enega vojaka za ceno ostalih življenj.

Uroš Šetina