Besedilo Le en smaragd je nekakšno izhodišče
Besedilo Le en smaragd je nekakšno izhodišče "gledališkega" življenja posameznika. V ospredju je lik Daisy Fay, ki ni le Daisy iz romana, niti ni to Daisy iz Ljubljane, niti nismo leta 2021, opozarjajo ustvarjalci v gledališkem listu. Foto: Peter Giodani/MGL

V Mestnem gledališču ljubljanskem bo danes ob 20.00 na Mali sceni krstna uprizoritev monodrame Le en smaragd, ki jo je avtor Jaka Smerkolj Simoneti po naročilu gledališča napisal za legendarno igralko Jožico Avbelj. Režijo predstave, katere izhodiščna asociativna nit gledalca popeljale do romana Veliki Gatsby, podpisuje Jana Menger.

Za iztočnico so ustvarjalci predstave vzeli roman Veliki Gatsby F. Scotta Fitzgeralda oziroma konkretneje lik Daisy Fay.

Jožica Avbelj je pozdravila sodelovanje z "genialno ekipo", od katere se je po njenih besedah izjemno veliko naučila. "Želeli smo si, da bi bila ta predstava dogodek, da bi imela smisel in da bi bila v veselje tako meni kot občinstvu, ki jo bo gledalo," je še povedala.

V predstavi se po napovedi MGL-ja skoraj sto let po izidu romana Veliki Gatsby F. Scotta Fitzgeralda skozi preteklost sprehodi Gatsbyjeva velika ljubezen Daisy Fay, ki tokrat vzame zgodbo v svoje roke: "Ko ljubezni ni več in ko ni več njenega moža Toma Buchanana niti njenega bratranca Nicka Carrawaya, sicer pripovedovalca znamenite Fitzgeraldove zgodbe, se najdeta prostor in čas za njene misli."

Jožica Avbelj je na novinarski konferenci pred premiero pozdravila sodelovanje z
Jožica Avbelj je na novinarski konferenci pred premiero pozdravila sodelovanje z "genialno ekipo", od katere se je po njenih besedah izjemno veliko naučila. "Želeli smo si, da bi bila ta predstava dogodek, da bi imela smisel in da bi bila v veselje tako meni kot občinstvu, ki jo bo gledalo," je dejala. Foto: Peter Giodani/MGL

Smerkolj Simoneti je povedal, da je besedilo monodrame od samega začetka nastajalo v nekakšnem "polilogu" vseh ustvarjalcev ter ob pomoči hišne dramaturginje Eve Mahkovic. "Besedilo je bilo že od samega od začetka, malo zaradi forme, zagotovo pa tudi zaradi moje ideje o Jožici kot igralki, zasnovano bolj kot material, kot neko izhodišče oziroma pesnitev, glede na to, da se mi je zdelo, da ne sme biti zaključena stvar," je pojasnil avtor. Dodal je, da je bilo besedilo pravzaprav živa materija, ki je skozi uprizarjanje dobilo vedno nove obraze.

Kako Daisy končno narediti zanimivo?
Režiserka predstave Jana Menger je glede lika Daisy Fay povedala, da je takšen, kot je predstavljen v osnovni zgodbi, nikakor ni prepričal, se ji je pa zdelo "izjemno pomenljivo, kako lahko mi z Joži oplodimo ta lik, da bo postal zanimiv".

Dramaturg Sandi Jesenik je dodal, da se jim je pri ustvarjanju predstave zdelo zanimivo liku Daisy Fay dodati neka stališča, kaj današnja ženska čuti, kakšne pravice ima in na kakšen način se lahko izraža.

Jožica Avbelj je večji del svojega opusa ustvarila prav na odru Mestnega gledališča ljubljanskega, pri čemer je sodelovala z velikimi igralci, režiserji in dramatiki. Foto: Peter Giodani/MGL
Jožica Avbelj je večji del svojega opusa ustvarila prav na odru Mestnega gledališča ljubljanskega, pri čemer je sodelovala z velikimi igralci, režiserji in dramatiki. Foto: Peter Giodani/MGL

Scenograf predstave je Niko Novak, ki je skupaj s Smerkolj Simonetijem za predstavo ustvaril tudi song, kostumografka je Bjanka Adžić Ursulov, oblikovalec svetlobe Boštjan Kos, oblikovalec zvoka Matija Zajc, lektorica pa Barbara Rogelj.

Naslednja v seriji biografij velikih Slovencev
Barbara Hieng Samobor je spomnila, da bo prvakinja MGL-ja tokrat ponovno sama stala na odru po monodramah Spomenik G v režiji Dušana Jovanovića in Medeja, Medeja, Medeja v režiji Mateje Kokol. Napovedala pa je tudi, da bo spomladi izšla biografija Jožice Avbelj, ki jo pripravlja Petra Pogorevc.