Foto: Jaka Varmuž/LGL
Foto: Jaka Varmuž/LGL

Palčica se je v kanon evropske otroške književnosti zapisala kot ena najbolj subtilnih, nežnih in svetlih Andersenovih zgodb. Tokrat bo na odru zaživela v priredbi Maje Kunšič in dramaturginje Tajde Lipicer.

Hans Christian Andersen je bitjece v velikosti palca zasnoval po vzoru pravljic o miniaturnih ljudeh, kot so Liliputanci iz dela Guliverjeva potovanja Johnatana Swifta. Zgodba o Palčici je doživela neskončno priredb – zaživela je v filmu, na malih zaslonih, v literaturi in likovni podobi.

Foto: Jaka Varmuž/LGL
Foto: Jaka Varmuž/LGL

"Vse se začne s semenom. In željo, da bi iz njega nekaj zraslo. S skrbjo in pozornostjo seme kmalu vzklije iz zemlje, zraste v cvet in vzcveti. Iz njega pa v svet vstopi majhno bitje, polno vihrave radovednosti. Bitje, ki ni večje kot palec. A kljub njeni drobni podobi svet do Palčice ni nič bolj prizanesljiv. Palčica gre kmalu skozi serijo epizod, ki od nje zahtevajo, da vedno znova preizpraša svoj odnos do sveta. Potem ko jo ugrabi Krastača za ženo svojemu sinu, Palčica zbeži in pristane pri Hroščinjah, ki se norčujejo iz njenega videza. Ko nastopi zima, se zateče k starejši Miši, ki ji Palčica v zameno za posteljo in streho nad glavo pomaga pri hišnih opravilih. V mišjem brlogu je toplo in udobno, Palčici ne manjka nič. Ali pač," so vsebino zgodbe povzeli v Lutkovnem gledališču Ljubljana.

Ta zgodba je v svoji eksemplarični, skorajda didaktični naravi tudi izrazito psihološka. Andersen vpeljuje različne življenjske sloge in sisteme vrednot, s katerimi prikaže, da so dobro in slabo ali lepo in grdo le subjektivna ocena ter da so nereflektirani zunanji pritiski okolice lahko breme odraščajočemu bitju, pa tudi, da zvestoba samemu sebi terja pogum.

Foto: Jaka Varmuž/LGL
Foto: Jaka Varmuž/LGL

Maja Kunšič v lutkovni predstavi tudi nastopa. Avtorica likovne podobe in scenografka je Zala Kalan, avtorica glasbe Zvezdana Novaković, kostumografka Tina Kolenik. Predstava je namenjena otrokom, starejšim od treh let.