Foto: SNG Maribor / Tiberiu Marta
Foto: SNG Maribor / Tiberiu Marta

V eni najbolj večplastnih oper Giuseppeja Verdija, ki je nastala po motivih istoimenske drame Friedricha Schillerja, sledimo ljubezenski zgodbi prestolonaslednika Don Carla in francoske princese Elizabete de Valois, ki se je iz političnih interesov poročila z njegovim očetom, španskim kraljem Filipom II. To je čas političnih in verskih napetosti, in ko se Don Carlov prijatelj Rodrigo, markiz Posa, zaplete v politično zaroto, povzroči to tragične posledice za vse vpletene.

Foto: SNG Maribor / Tiberiu Marta
Foto: SNG Maribor / Tiberiu Marta

To je zgodba o medsebojnih konfliktih in konkurenčnih razmerjih, tudi moralni dolžnosti in neuresničenih političnih idealih. "V tem smislu se kaže kot kompleksna dramatična panorama človeških strasti," so o operi zapisali v SNG Maribor.

V glavnih vlogah nastopajo hrvaški basist Luciano Batinić, grški tenorist Dimitris Paksoglou ter Domen Križaj, Valentin Pivovarov, Rebeka Lokar in Irena Petkova.

Nastopajo tudi druge solistke in solisti, Balet, Zbor Opere in Simfonični orkester SNG Maribor pod taktirko Valentina Egla, dirigenta, ki je uvrščen na seznam "maestrov prihodnosti" nemškega dirigentskega foruma.

Foto: SNG Maribor / Tiberiu Marta
Foto: SNG Maribor / Tiberiu Marta

Režiser Marin Blaževič je ravnatelj in umetniški direktor Hrvaškega narodnega gledališča Ivana pl. Zajca na Reki. Med predstavami, pri katerih je sodeloval, so Miss Julie, Who the Fuck is Marko Mandić, Trilogija o hrvaškem fašizmu, Rigoletto in interaktivna opera ReCallas. Z nagrajenim gledališkim projektom Aleksandra Zec (2014), ki je nastal v sodelovanju z režiserjem Oliverjem Frljićem, je gostoval po vsej Evropi.

Scenograf in oblikovalec luči v najnovejši mariborski priredbi Dona Carla je Wolfgang von Zoubek, kostumografija je delo Sandre Dekanić, koreografinja je Maša Kolar.

Foto: SNG Maribor / Tiberiu Marta
Foto: SNG Maribor / Tiberiu Marta

V Mariboru so Verdijevo opero Don Carlo izvedli v sezoni 1999/2000. Režijsko in scensko jo je takrat pripravil Giampaolo Zennaro, dirigiral pa je Stefano Pellegrino Amato.