Foto:
Foto:
Charles in Ray Eames, božična voščilnica (1946, detajl).

Na razstavi si je mogoče ogledati izbrana dela umetnikov, ki jih poznavalci uvrščajo med najbolj pomembne oblikovalce dvajsetega stoletja. Med njuna dela sodijo tako oblikovanje pohištva, igrač in stavb kot tudi postavitve razstav in sodelovanje pri filmski produkciji. Oblikovanje Charlesa in Ray Eames izhaja iz njunega prepričanja, da lahko prek oblikovanja vplivata na kakovost človeškega življenja.

Povod za razstavo, ki je del bienala industrijskega oblikovanja, je ponovni zagon proizvodnje njunega znamenitega plastičnega naslanjača (Eames Plastic Armchair), ki sta ga umetnika oblikovala leta 1950.

Vabimo vas tudi k ogledu dnevnika, ki ga za MMC RTV Slovenija pišejo Anja Zorko, Barbara Strnad, Cvetka Požar in Špela Šubic.

Ustvarjalna zakonska naveza
Charles Eames (1907-1978) se je rodil v St. Louisu v ameriški zvezni državi Misuri, ki velja za industrijsko srčiko ZDA. Že kot mladenič je delal za inženirje in spoznal delo v različnih proizvodnih obratih. Kot rdeča nit se čez njegovo ustvarjalno pot pojavlja fascinacija nad mehaniko in kompleksnostjo. Ray Kaiser, kasneje Ray Eames (1912-1988), pa izhaja iz kalifornijskega Sacramenta. Umetnica je že zelo zgodaj pokazala zanimanje za abstraktne kakovosti navadnih objektov, s katerimi se srečujemo vsak dan.

Široka paleta sodelovanja med industrijo in oblikovalci
Charles in Ray sta se spoznala na umetniški akademiji Cranbrook, ki je s holističnim pristopom k oblikovanju močno zaznamovala njuno nadaljenje ustvarjanje. Pri svojem delu sta pogosto eksperimentirala z novimi materiali in tehnologijami, ti eksperimenti pa so navdihnili tudi t. i. pohištvo nizkih stroškov (izvirno sta ga oblikovala za Hermana Millerja). Eamesova sta vedno znova dokazovala, da lahko oblikovalci sodelujejo z industrijo na veliko različnih področjih.

Razstavo, ki bo na ogled bo 2. oktobra, organizira Kubus Interier v sodelovanju s švicarskim podjetjem Vitro AG in muzejem Vitra Design Museum iz Nemčije.