Opium iz Azijske serije. Bob Dylan je zadnji dve seriji zasnoval glede na motiviko, ki jo je zaznaval ob popotovanjih po posameznih predelih sveta. Po Braziliji je tokrat v ospredju Azija. Foto: Galerija Gagosian
Opium iz Azijske serije. Bob Dylan je zadnji dve seriji zasnoval glede na motiviko, ki jo je zaznaval ob popotovanjih po posameznih predelih sveta. Po Braziliji je tokrat v ospredju Azija. Foto: Galerija Gagosian
Bob Dylan
Na Kitajskem je Dylan koncertiral šele lani, ko so mu kitajske oblasti dovolile nastop. Svoj repertoar je kljub temu nekoliko oklestil in izpustil pesmi z "očitnim protestnim sporočilom". Foto: Galerija Glagosian

Podobe azijskega kontinenta so našle svoje mesto na platnu Boba Dylana. Serija njegovih risb in slik, ki zapisujejo popotovanja po Aziji, bo tako kot prva predstavila Dylanovo likovno umetnost v mestu New York. Razstava Azijska serija vključuje dela, ki jih je ustvaril na potovanjih po Japonski, Kitajski, Vietnamu in Južni Koreji. Zanimivo pa je svoje prve koncerte na Kitajskem in v Vietnamu Dylan izpeljal šele lansko pomlad, ko mu je kitajska vlada izdala dovoljenje za nastop v Pekingu in Šanghaju. Nastopil je pred približno pet tisoč večinoma mladih ali tujih poslušalcev, izognil pa se je pesmim z očitnim protestnim sporočilom.
Galerija Gagosian, ki gosti Dylanova dela, meni, da ta neposredno upodabljajo ljudi, ulične prizore, arhitekturo in pokrajine, in z jasnimi naslovi, kot so The Bridge (Most), Opium, Cockfight (Petelinji dvoboj), nekoliko zavajajo, saj so same manj določujoče in nekoliko skrivnostnejše.
Brazilska serija pred Azijsko
Čeprav je knjiga Dylanovih risb in slik izšla že leta 1994, se je na razstavi prvič predstavil šele leta 2007 v nemškem Chemnitzu. Na koncu prejšnjega in začetku tega leta pa je v Narodnem muzeju v Köbenhavnu razstavljal Brazilsko serijo metaforičnih pokrajin brazilskih slumov, kmetij in plaž, ki jih je pevec skiciral med obiskom v Braziliji in jih ob povratku domov na platno naslikal v studiu. Brazilijo je obiskal večkrat, atmosfera te temperamentne južnoameriške države pa ga je navdušila, kot pravi. Kot pravi direktor muzeja Karsten Ohrt, Dylanovi akvareli izvirajo iz Matissa, kar ustreza njihovi zbirki, saj danski narodni muzej hrani veliko zbirko slik Henrija Matissa. Muzej je Dylana sicer povabil k pripravi razstave po tem, ko so videli katalog za njegovo razstavo akvarelov v Nemčiji, pove Karsten Ohrt.
Kako se glasba in slikanje združujeta?
Čeprav kurator razstave v Köbenhavnu Kasper Monrad meni, da gre za različno vrsto predstav in da sta slikanje in glasba dva različna svetova, sta oba svetova pri Dylanu komplementarna.