Hockney, ki postopoma izgublja sluh že štiri desetletja (a hkrati pravi, da tako ali tako
Hockney, ki postopoma izgublja sluh že štiri desetletja (a hkrati pravi, da tako ali tako "večina ljudi govori veliko sranja"), stalno živi v Los Angelesu, a ohranja britanske navade: ob skodelici čaja si privošči cigareto, je "fish and chips", in čeprav hodi spat ob devetih (po obveznem džojntu), pravi, da je še vedno upornik po duši. Foto: Reuters
David Hockney
Slikarstvo je skoraj opustil po tragični smrti sodelavca Dominica Elliotta na umetnikovem domu v Yorkshiru leta 2013: mladenič je zaužil mešanico mamil in alkohola, nato pa spil še odmaševalec odtokov. Po tem dogodku (le nekaj mesecev prej je slikar doživel hujšo kap) je Hockney za štiri mesece odložil čopiče, a se nato k njim - k sreči - vseeno vrnil. Kljub že kar častitljivi starosti mu namreč ustvarjalnega zagona ne manjka, preden se poslovi, pa želi svoja dela razdeliti med galerije. Foto: Reuters
David Hockney: A Bigger Splash
A Bigger Splash, film Jacka Hazana iz leta 1975, ki tematizira Hockneyjev razhod s Petrom Schlesingerjem, je dobil ime po slavni sliki. Foto: Reuters

Razstava David Hockney: Painting and Photography, ki je pred kratkim odprla vrata v losangeleški galeriji Louver, tik poleg slavnega Venice Beacha, se osredotoča na akrilne slike in fotografije, ki se poigravajo s prostorskimi učinki in perspektivo.

"Pred tridesetimi leti sem nekaj takega naredil za pariški Vogue, ampak šele z digitalno fotografijo si lahko zares daš duška - kar sem ugotovil šele pred dvema letoma," je pred odprtjem razstave povedal Hockney. Vseh 28 del za razstavo je ustvaril v zadnjih dveh letih, odkar se je preselil nazaj v Los Angeles.

Slike so nastale kot odmev fotografskih kolažev, ki so s pomočjo računalniške tehnologije nastali iz stotin fotografij. Na njih so ljudje, ki se družijo in klepetajo v Hockneyjevem studiu, obdani s stoli, mizami in seveda umetninami.

Tehnologija ni antiteza umetnosti
Tehnologija je bila od nekdaj ključen del Hockneyjevega ustvarjanja, že denimo leta 1986, ko je nastal Pearblossom Hwy, kompozitni prizor kalifornijske avtoceste, sestavljen iz stotin fotografij istega prizora. Omeniti velja še zbirko skic yorkshirskega gozda na iPadu, ki so leta 2012 v okviru razstave A Bigger Picture zaživele v Londonu. "Tehnološke spremembe so zdaj ogromne, ogromne, in ljudje tega še niso čisto dojeli."

Anglijo zamenjal za Los Angeles
V Yorkshiru rojeni umetnik, ki se v zadnjih letih praviloma zadržuje le okrog svoje hiše v Hollywoodu - težave ima namreč z izgubo sluha -, navdih še vedno išče v Los Angelesu, metropoli, v katero se je prvič priselil v šestdesetih in ki ji gredo zasluge za njegovo močno barvno paleto. "Svetloba tu je čudovita, veliko boljša kot v Angliji," pravi. "Od doma ne hodim veliko, ampak po hribu navzdol je sorazmerno sofisticirano naselje."

David Hockney je eden izmed najvplivnejših britanskih umetnikov, njegova dela pa so na umetniškem trgu "vroča" roba. Še na začetku tega meseca je bilo njegovo platno Arranged Felled Trees prodano za 3,4 milijona funtov.

V zadnjem času Hockney ustvarja več kot kadar koli prej: cele dneve sedi na svojem vrtu in ustvarja portrete ljudi; trenutno jih ima že 65. "Vsi sedijo na istem stolu. Preprosto usedejo se in jaz jim pustim, da se usedejo; vsak sedi na svoj način. S takimi portreti imam ogromno dela in lahko bi jih delal v nedogled."