Razstava Brueghel: družinsko srečanje je v Muzeju Severnega Brabanta na ogled do 7. januarja.

Pieter Brueghel starejši, Popis v Betlehemu, 1566, olje na platnu, 116 cm × 164,5 cm. Foto: EPA
Pieter Brueghel starejši, Popis v Betlehemu, 1566, olje na platnu, 116 cm × 164,5 cm. Foto: EPA

Stvaritve za razstavo so si v muzeju v 's-Hertogenboschu, prestolnici nizozemske severnobrabantske regije, izposodili iz uglednih zbirk po Evropi in Severni Ameriki. Med najpomembnejšimi je mogoče našteti naslednje slike: Sraka na vislicah (1568) Pietra Brueghla starejšega, Berači (1568) Pietra Brueghla starejšega, Vaza s cvetjem z draguljem, kovanci in školjkami (1606) Jana Brueghla starejšega, Alegorija slikarstva (okoli 1625–1630) Jana Brueghla mlajšega in Pijanca potiskajo v svinjak (1557) Pietra Brueghla starejšega.

Praznovanja, pregovori, svetopisemske zgodbe, pokrajina ...
Razstava sicer združuje okoli 80 slik predstavnikov petih generacij družine Brueghel, katerih dela še danes občudujemo zaradi humornih kompozicij, univerzalnih sporočil in izjemne kakovosti. Nabor tematik, ki so se jih lotevali, sega od poročnih praznovanj, znanih pregovorov in svetopisemskih zgodb do navdušujočih pokrajin ter študij živali, žuželk in cvetja, navaja portal Art Daily.

Umetnine manjših formatov, izjemna tehnika in množica miniaturnih podrobnosti v delih vseh članov petih generacij družine od gledalca zahtevajo, da si vzame čas za ogled razstave. Stvaritve majhnih formatov, kot so slike na bakru Jana Brueghla starejšega in Jana van Kessla starejšega, ki niso večje od razglednice, so bile prvotno namenjene za intimno okolje. Pogosto so bile razstavljene skupaj z drugimi manjšimi predmeti, kot so kovanci, školjke, žuželke in dragulji.

Matriarhinja iz ozadja stopi v ospredje
Postavitev in spremljajoči katalog na novo osvetlita eno najslavnejših družin v zgodovini umetnosti ter obdobje in kontekst, v katerem so ustvarjali njeni člani. Med drugim je podrobnejši pogled namenjen povezavi med pripadniki različnih generacij, predstavljena pa so tudi nova spoznanja o vplivu svetovne trgovine in kolonializma na družinsko podjetje.

Na pričujoči razstavi je sploh prvikrat namenjena pozornost tudi članicam družine. Skozi postavitev je med drugim mogoče spoznati Mayken Verhulst, tako rekoč matriarhinjo iz ozadja, ki je bila ena najslavnejših umetnic svojega časa, a tudi spretna poslovna ženska in učiteljica. Seznaniti se je mogoče tudi z Anno Mario Janssens in Claro Eugenio Brueghel, ki sta povezovali več najmočnejših umetniških družin v Antwerpnu, še navaja Art Daily.