Turistov, ki so pripravljeni plačati dvojno ceno, da se izognejo vrstam, seveda nikoli ne manjka. Foto: EPA
Turistov, ki so pripravljeni plačati dvojno ceno, da se izognejo vrstam, seveda nikoli ne manjka. Foto: EPA

Direktor galerije Uffizi Eike Schmidt je dal na trgu pred "svojim" muzejem predvajati posnetek svojega glasu, ki turiste v italijanščini in angleščini svari, naj vstopnic ne kupujejo pri preprodajalcih oz. kjer koli razen na blagajni muzeja (spotoma jih posvari še pred žeparji).

Kdo je tukaj pravi kriminalec?
Policija je Nemcu že izdala globo v višini 295 evrov, ker je prekršil zakon o slišnem oglaševanju na ulicah. Umetnostni zgodovinar je že obljubil, da bo kazen brez ugovorov plačal. No, ne povsem brez ugovorov: globa se mu zdi trapasta. "Namesto tega, da čas in sredstva vlagajo v ugotavljanje, ali smo s svojo pobudo proti preprodaji vstopnic zagrešili administrativno napako, bi morali stopiti skupaj v boju proti zločinu in braniti našo kulturno dediščino," opozarja Nemec, ki je mesto na čelu galerije, v kateri med drugim domuje Boticellijevo Rojstvo Venere, prevezel lani. Imenovanje je bilo del širšega projekta: Italijani so si iz tujine uvozili celo vrsto strokovnjakov, ki naj bi jim pomagali pri smotrnejšem upravljanju muzejev in galerij.

Vstopnica za galerijo Uffizi vas bo stala do 12,5 evrov. Preprodajalci to vsoto dvignejo na 20-45 evrov, v zameno pa ponujajo možnost preskakovanja vrste in vodenega ogleda. Lani so sicer oblasti v Rimu z obsežno akcijo začele preganjati vojske preprodajalcev, ki turistom vsiljujejo vstopnice za turistične oglede, vožnje z rikšami in seveda za fotografiranje z "legionarji", ki pozirajo pred Kolosejem.