Črno-beli New York, kot ga je v objektiv ujel Jane Štravs. Foto: Jane Štravs
Črno-beli New York, kot ga je v objektiv ujel Jane Štravs. Foto: Jane Štravs

Fotografija se tukaj pravzaprav obnaša kot novovalovski film. Repetativni ritem črno-belih površin je ritem tik pred krizo.

Marina Gržinić

"Jane Štravs nam podaja prav to stanje fotografije v času, ko nam novi digitalni mediji omogočajo, da je vsak svoj fotograf, snemalec, arhivar. Ali se tudi medij fotografije lahko prenovi?" se v katalogu, ki spremlja Štravsovo fotografsko razstavo, sprašuje Marina Gržinić. Razstava American Express bo v Galeriji 14 na Bledu odprta do 25. oktobra.
"Serija črno-belih fotografij o New Yorku je danes svojevrsten anahronizem. Ali pač? Immanuel Wallerstein, ameriški teoretik o svetovnih sistemih, pravi, da ZDA prenavljajo svoj ekonomsko-finančni kapitalistični sistem s tem, ko so proizvedle njegovo krizo. Večina Štravsovih fotografij je le posnetek posnetka, vsebina je že na ulici prestavljena v okvirju. Je že spomin tam, kjer naj bi bila Realnost. Štravsova fotografija je tukaj že 'zunaj polja', je 'off'. Fotografija se tukaj pravzaprav obnaša kot novovalovski film. Repetativni ritem črno-belih površin je ritem tik pred krizo," še piše Gržinićeva.

Jane Štravs se je rodil leta 1965 v Ljubljani. Od leta 1982 je imel več kot dvajset samostojnih razstav in okoli sto skupinskih predstavitev. Leta 2003 je založba ZRC SAZU izdala fotografsko monografijo njegovih del s spremnimi besedili Marine Gržinić in W. J. T. Mitchella. Njegova dela so v številnih javnih in zasebnih zbirkah. Živi in dela kot svobodni fotograf v Ljubljani.

Štravsove črno-bele podobe New Yorka si oglejte v spodnji fotogaleriji.

Fotografija se tukaj pravzaprav obnaša kot novovalovski film. Repetativni ritem črno-belih površin je ritem tik pred krizo.

Marina Gržinić