Tadej Vindiš: Mars. Cilj projekta je rekontekstualizirati fotografijo Marsa, ki je bila posneta z Nasinim roverjem Opportunity in izbrana iz Nasinega uradnega arhiva. Foto: "fotopub"
Tadej Vindiš: Mars. Cilj projekta je rekontekstualizirati fotografijo Marsa, ki je bila posneta z Nasinim roverjem Opportunity in izbrana iz Nasinega uradnega arhiva. Foto: "fotopub"

Zagotovo bi lahko trdili, da je razstava v stiku s svetovno umetniško sceno. Perfmormativnost del je vidna predvsem v interaktivnosti prizorišča. Na tem mestu pa je potrebno poudariti tudi kritiko institucionalne zavesti. Slovenskemu galerijskemu prostoru primanjkuje kakovostne raziskovalne nadobudnosti mladih avtorjev.

Eva Pavlič Seifert, iz razstavnega kataloga

Razstava ne predstavlja preloma le v sodobni slovenski kuratorski praksi, temveč tudi v preoblikovani definiciji funkcije fotografije same in razmisleku o njej. Fotografija se v današnjem stanju predstavlja večinoma kot samozadosten medij, ki ga je treba raziskati in se mu svobodno predati.

Nove vloge fotografije
Klasična prezentacija in vsebinsko pretežno reportažna narava fotografskega medija sta se umaknili novemu pristopu prezentacije in izvedbe fotografije. Fotografija je tako postala orodje, ki pomaga vzpostaviti nov ritual, novo polje diskurza. Okrepljena zavest o obširni uporabi fotografije kot konstruktivnega pripomočka pri vizualizaciji raznovrstnih problemov se v delih mladih ustvarjalcev ponudi kot fenomen, ki je bil v slovenskem okolju viden prvič. Celotna zasnova razstave ni le odsev delovne prakse, temveč predstavlja tudi zgled prihodnjim rodovom, ki bodo v slovenski prostor morda vnesli nasledstvo eksperimentacije vidnega in zaznavnega.

Od lani preobražen festival
"Fotopub" je fotografski festival z večletno kontinuiteto, ki je v lanski priredbi doživel preoblikovanje s temeljnimi premisami, kot so predstavitev fotografov mlajše generacije, umeščanje sodobne slovenske fotografije na domači in svetovni zemljevid ter aktivno vključevanje strokovne in laične javnosti; tako se oblikuje več kot potrebna ustvarjalska platforma. Njen namen je predvsem povezovanje in konstruktivni dialog med mladimi še uveljavljajočimi se ustvarjalci in teoretiki ter njihovimi starejšimi kolegi.

Razstavljene bodo fotografije Aljaža Celarca, Dušana Josipa Smodeja, Klemna Ilovarja, Jureta Kastelica, Tadeja Vindiša, Bojana Mijatovića, Mihe Erjavca in Dareta Sintiča.

Odprtje razstave v GT22 bo drevi ob 19. uri, na ogled pa bo do 1. junija 2015.

Zagotovo bi lahko trdili, da je razstava v stiku s svetovno umetniško sceno. Perfmormativnost del je vidna predvsem v interaktivnosti prizorišča. Na tem mestu pa je potrebno poudariti tudi kritiko institucionalne zavesti. Slovenskemu galerijskemu prostoru primanjkuje kakovostne raziskovalne nadobudnosti mladih avtorjev.

Eva Pavlič Seifert, iz razstavnega kataloga