Samostojna razstava Nenada Maleševića z naslovom Dokumenti/Uvod v študijo prekinjanja združuje več ciklusov in projektov, ki so nastali v obdobju 2004-2014. V svojih fotografijah se umetnik ne posveča iskanju resnice, ampak z njimi išče izhod iz stvarnosti. Foto: Photon/Nenad Malešević
Samostojna razstava Nenada Maleševića z naslovom Dokumenti/Uvod v študijo prekinjanja združuje več ciklusov in projektov, ki so nastali v obdobju 2004-2014. V svojih fotografijah se umetnik ne posveča iskanju resnice, ampak z njimi išče izhod iz stvarnosti. Foto: Photon/Nenad Malešević

Malešević skuša v svojih delih ohraniti in podaljšati zdajšnji trenutek, da bi ga kot z magijo pretvoril v trajanje. Na razstavi Dokumenti/Uvod v študijo prekinjanja bodo med drugimi prikazana dela iz serij Doba obnove, Za Ghoetejev pogled, Donau in Die Pflanzen.

Povezovanje gledanega in apokaliptičnih predstav
V središču sta poetična naracija tistega, kar se nenehno spreminja, in tistega, kar se nikdar ne preneha spreminjati, in pričevanje o neulovljivem na dosegu roke.

Avtor na asociativni ravni povezuje tisto, kar gleda, s tistim, ker si pogosto apokaliptično predstavlja, medtem ko razpon med videnim in idealiziranim predstavlja prostor umetnikovega užitka. Fotografija se v tem primeru manifestira kot scenografija, kot oder, na katerem se lahko v vsakem trenutku zgodi kaj nepričakovanega.

Nenad Malešević je rojen leta 1981 v Sarajevu. Končal je študij na grafičnem oddelku Akademije umetnosti v sklopu Univerze v Banjaluki ter nato magistriral na programu za teorijo umetnosti in medijev na Akademiji za likovno umetnost v Beogradu.

Je soustanovitelj in član Centra za vizualne komunikacije Protok ter avtor številnih besedil s področja teorije umetnosti in medijev. Trenutno je dejaven kot profesor grafičnega oblikovanja na univerzi Slobomir P in kot samostojni umetnik. Živi in deluje v Beogradu.

Fragmenti osebnih spominov
"Fotografije dokumentirajo predvsem fragmente osebnih spominov, podobe meni pomembnih krajev, mestoma pa krajev, kjer si lahko zamišljam potek neke filmske pripovedi. Dokumentirajo sekvence, ki obdajajo spomine z užitkom. Zatorej ti fragmenti niso dokumentarna zgodba o stanju duha družbe, o njenih političnih in ekonomskih vprašanjih.

V splošnem nimam namena uporabljati umetnosti za izražanje kritične, emancipatorne in dobro preračunane prakse, ki je pomembna za ustroj civilne družbe. Zanimata me dokumentiranje in arhiviranje tistega, kar v manifestaciji svoje lastne strukture, običajnosti ali izjemnosti ni popolnoma jasno in smiselno definirano in sklenjeno," je svoje delo v besede strnil avtor razstave.

Odprtje razstave v Photonu - Centru za sodobno fotografijo bo drevi ob 19. uri pospremilo predavanje Jovana Čekića, naslovljeno Onkraj vzvišenega/Melanholija Larsa von Trierja, ki bo potekalo v srbskem jeziku. Razstava, ki je nastala v sodelovanju z Muzejem sodobne umetnosti Republike Srpske iz Banjaluke, bo na ogled do 27. marca.

Nenad Malešević razstavlja v Photonu
Nenad Malešević razstavlja v Photonu