Antoni Muntadas je pionir medijske in konceptualne umetnosti in eden najpomembnejših še živečih novomedijskih in multimedijskih umetnikov, ki se tokrat prvič predstavlja samostojno v Sloveniji. Od poznih 70. let je zvest temam, kot so množični dogodek, kontrola, spektakel, nasilje in šport. Foto: EPA
Antoni Muntadas je pionir medijske in konceptualne umetnosti in eden najpomembnejših še živečih novomedijskih in multimedijskih umetnikov, ki se tokrat prvič predstavlja samostojno v Sloveniji. Od poznih 70. let je zvest temam, kot so množični dogodek, kontrola, spektakel, nasilje in šport. Foto: EPA
Antoni Muntadas, KJE?, 2014.

Razstava prinaša izbor podob in videoprojekcij iz starejših del, pa tudi nova dela, ki izpostavljajo izbran arhivski material in podobe z medmrežja.
Mehanizmi nadzora in moči v strategijah množičnih komunikacij
Antoni Muntadas, pionir medijske in konceptualne umetnosti, že več kot štiri desetletja ustvarja kritično refleksijo množičnih komunikacij, javnih medijev, socialnega in političnega. Vlogo javnih medijev izpostavlja kot oblike socialnega nadzora. Posebej ga zanimajo medijska cenzura, informacijski kanali in razmerje med zasebnim in javnim, s svojim delom pa se usmerja predvsem v razbiranje globalnih mehanizmov nadzora in moči. Njegova prva samostojna predstavitev v Sloveniji nosi naslov Nasilje iger, v Centru in Galeriji P74 pa bo na ogled od 17. novembra do 6. decembra.
Muntadas pri svojem delu uporablja različne medije, od posegov v javni prostor, javnih publikacij, videa, fotografije, radia, medmrežja in novih digitalnih orodij do multimedijskih instalacij in kolaborativnih raziskovalnih projektov. Njegova dela so pogosto zasnovana interaktivno in z jasno procesualno dimenzijo.
Vse od začetka svojega dela španski umetnik, ki od leta 1971 živi in ustvarja v New Yorku, sledi umetnosti kot prostoru za nenehno testiranje novih poti tako za interpretacijo kot produkcijo in distribucijo umetnosti. Njegovo delo je bilo predstavljeno na najpomembnejših svetovnih manifestacijah sodobne umetnosti (med drugim v Španskem paviljonu na 51. beneškem bienalu, Documenti VI in X, na bienalu v Sao Paulu in bienalih v Lyonu, Gvangdžuju in Carigradu), več samostojnih razstavah, poučeval je tudi na številnih evropskih in ameriških univerzah.