Foto:
Foto:
Saetchi Collection
Morda bi se vsaj nekateri obiskovalci razstav sodobnih umetnikov strinjali z mnenjem Charlesa Saatchija, da lahko umetnik, potem ko zaslovi, proda kar koli, česar se dotakne. Foto: Galerija Alkatraz

Oziroma, bolje rečeno, za njegovo repliko. Tako bodo namesto priznanih sodobnih umetnikov Damiena Hirsta, Jeffa Koonsa, Tracy Chapman in drugih, na stenah vaših dnevnih sob viseli Damien Horst, Jeff Koonst in Tracey Amin. Razstavo Saetchi Collection, umetniškega tandema Nike Oblak in Primoža Novaka, na kateri je predstavljena zbirka replik umetniških del tržno uspešnih sodobnih umetnikov, so odprli v galeriji Alkatraz na Metelkovi, na ogled pa bo do 27. decembra.

Ko Hirst postane Horst
Avtorja z novim projektom nadaljujeta raziskovanje svojega položaja in vlogo umetnosti v sodobni medijski družbi.
Umetnika sta izrabila strategijo, ki se je že dolgo poslužujejo izdelovalci ponaredkov znanih in dragih blagovnih znamk, ko na primer Adidas postane Amidas. Tudi onadva sta spremenila izvirna imena umetnikov, vendar le toliko, da so ta kljub temu še vedno prepoznavna. Tako sta želela opozoriti na odnos med vrednotenjem umetniškega dela v primerjavi s kopijo kot odnosa med neprecenljivim oziroma ničvrednim. Kajti potem ko umetnik postane zvezda, kot pravi priznani zbiralec del sodobnih umetnikov Charles Saatchi, lahko proda kar koli, česar se dotakne.

Umetniška in družbena vprašanja
Poleg vprašanj avtorstva in umetnika kot blagovne znamke pa razstava Saetchi Collection odpira tudi vprašanji nasilne globalne ekonomije in elitizma na umetnostnem trgu, saj so poceni replike po navadi izdelane v državah s ceneno delovno silo.

Nika Oblak in Primož Novak sta leta 2002 diplomirala na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani. Nika Oblak je končala študij slikarstva, Primož Novak pa kiparstva. Pozneje sta na isti akademiji uspešno končala magistrski študij. Študijsko sta se izpopolnjevala tudi na Hochschule der Kuenste v Berlinu. Kot umetniški tandem delujeta od leta 2002. Do danes sta se predstavila na številnih skupinskih in samostojnih razstavah ter festivalih v Ameriki, Evropi, Braziliji, Južni Koreji in drugod.

K. S.