Razstava, katalog in kratki arhitekturni filmi, ki bodo predstavljeni zadnji dan v juniju, predstavljajo ustvarjalen in v prihodnost zazrt prispevek k praznovanju dvajsetletnice slovenske samostojnosti. Namen razstave je na izbranih delih s primerjavo izvirnih idej ter današnjega stanja preveriti učinkovitost arhitekturnih in oblikovalskih odgovorov na nove pogoje in jih pospremiti s fotografskimi pristopi tega časa. Na fotografiji Luč Lolita, Nika Zupanc, 2008. Foto: Spletna stran MAO /  Maarten van Houten
Razstava, katalog in kratki arhitekturni filmi, ki bodo predstavljeni zadnji dan v juniju, predstavljajo ustvarjalen in v prihodnost zazrt prispevek k praznovanju dvajsetletnice slovenske samostojnosti. Namen razstave je na izbranih delih s primerjavo izvirnih idej ter današnjega stanja preveriti učinkovitost arhitekturnih in oblikovalskih odgovorov na nove pogoje in jih pospremiti s fotografskimi pristopi tega časa. Na fotografiji Luč Lolita, Nika Zupanc, 2008. Foto: Spletna stran MAO / Maarten van Houten
Ob razstavi bo MAO izdal knjigo z naslovom Oblikovanje republike, Arhitektura, oblikovanje in fotografija v Sloveniji 1991–2011. Teksti Matevža Čelika, dr. Primoža Lampiča, Cvetke Požar in Špele Šubic obravnavajo razvoj arhitekture, oblikovanja in fotografije v Sloveniji v preteklih dveh desetletjih. Izbor del na razstavi in v knjigi predstavlja primere prizadevanj za spremembe, ki se po mnenju kustosov v danem trenutku ponudili prave odgovore, se dotaknili ljudi  in jih danes ni mogoče spregledati.
Ob razstavi bo MAO izdal knjigo z naslovom Oblikovanje republike, Arhitektura, oblikovanje in fotografija v Sloveniji 1991–2011. Teksti Matevža Čelika, Primoža Lampiča, Cvetke Požar in Špele Šubic obravnavajo razvoj arhitekture, oblikovanja in fotografije v Sloveniji v preteklih dveh desetletjih. Izbor del na razstavi in v knjigi predstavlja primere prizadevanj za spremembe, ki so po mnenju kustosov v danem trenutku ponudili prave odgovore, se dotaknili ljudi in jih danes ni mogoče spregledati. Foto: Spletna stran MAO

Na razstavi, s katero se v Muzeju za arhitekturo in oblikovanje pridružujejo praznovanju 20. rojstnega dneva Slovenije, sodeluje vrsta slovenskih arhitektov, industrijskih oblikovalcev, umetnikov s področja vizualne komunikacije in fotografov.

Po osamosvojitvi drugačen način dela
Po besedah Matevža Čelika, glavnega kustosa razstave, ki se bo danes odprla v Muzeju za arhitekturo in oblikovanje, je nova vloga ponudnikov storitev, ki morajo biti poceni, hitre in imeti takojšen učinek, od slovenskih arhitektov zahtevala drugačen način dela.
Pred 20 leti ni bilo celostnih javnih strategij ali politik, ki bi urejale področje prostora, zato po besedah Čelika izstopa delo tistih, ki so zavzeli svojo držo do prostorske problematike in so s posameznimi projekti poskušali doseči vsaj minimalen učinek za slovenski prostor.

Postavitev razstave bo zasedla vse razstavne prostore muzeja. Pritličje bo namenjeno filmskim projekcijam, v zgodnjih prostorih pa bodo v 22 blokih razstavljeni oblikovalski in arhitekturni projekti. Razstavo je pod vodstvom Matevža Čelika postavila interdisciplinarna skupina kustosov. Arhitekturna dela so izbrali Čelik, Jeff Bickert, Petra Čeferin, Tadej Glažar in Bogo Zupančič, oblikovalski del izbora so opravile Cvetka Požar, Špela Šubic in Maja Vardjan, za izbor fotografij pa je poskrbel Primož Lampič.

Približanje arhitekture skozi film
Naslov razstave Oblikovanje republike izhaja iz latinske besede "publicus", ki pomeni javen, zato so želeli z razstavo izpostaviti projekte, kjer so ustvarjalci imeli v mislih skupno javno dobro. Razstavo, ki bo na ogled do 23. oktobra, spremljajo razstavni katalog in šest filmov, ki so jih posneli s producentsko hišo Emotion film/Vertigo v okviru projekta Majhno in pametno.
Filmi, za katere je scenarij spisal Jeff Bickert, pod režijo pa se podpisujeta Matjaž Ivanišin in Damjan Kozole, predstavljajo zgodbe v šestih sodobnih stavbah. Predstavitev arhitekture je, kot je prepričan Čelik, običajno "hendikepirana" s predstavitvijo na skicah in fotografijah, medtem ko jo film z zgodbo lahko bolj približa posamezniku.