Jorge Marín: Telo kot pokrajina v sklopu projekta KULTURNE AMBASADE:  Krila, krilati konji, angeli … so simbol svobode, moči, zavetja, dobrega. A v delih Jorga Marína so angeli (gr. ángelos = odposlanec, kurir, sel) zemeljska, ne nebeška bitja, in četudi se pojavljajo v vseh verstvih sveta, ulita v bron, simbolno kovino človeške rase, izražajo napetosti in tesnobe sodobnega sveta. Foto: PrintScrn umetnikove spletne strani
Jorge Marín: Telo kot pokrajina v sklopu projekta KULTURNE AMBASADE: Krila, krilati konji, angeli … so simbol svobode, moči, zavetja, dobrega. A v delih Jorga Marína so angeli (gr. ángelos = odposlanec, kurir, sel) zemeljska, ne nebeška bitja, in četudi se pojavljajo v vseh verstvih sveta, ulita v bron, simbolno kovino človeške rase, izražajo napetosti in tesnobe sodobnega sveta. Foto: PrintScrn umetnikove spletne strani
Homo Terra 23 je zbirka 23 akvarelov, zasnovanih na parametrih časa, prostora, materije in ravnotežja, gibanja, teže, praznine. Motivno izhajajo iz ljudi, medosebnih odnosih, navezanosti človeka na zemljo. Foto: Maribor EPK 2012

V galeriji Salona 2012 so postavili na ogled dela kiparja Jorgeja Marina in slikarja Eduarda Ballestera Franzonia, ob odprtju pa bo mogoče prisluhniti tudi glasbi mariačijev.

Telo kot pokrajina
Kipar Jorge Marin, rojen leta 1963, je po navedbah organizatorjev razstave pomembna osebnost sodobne umetnosti zadnjih 25 let.

Za seboj ima več kot 150 razstav v Južni Ameriki, ZDA in Evropi, njegove skulpture pa so del pomembnih svetovnih zbirk. Motivno se navezuje na mitologijo, krščanstvo in gledališče, vsebinsko pa se loteva splošnih bivanjskih vprašanj, kot so človekov izvor, cilji, strahovi, ljubezni, sovraštva. Tokrat se bo predstavil z razstavo Telo kot pokrajina, kjer so krila, krilati konji, angeli in podobno simbol svobode, moči, zavetja, dobrega, so zapisali na zavodu Maribor 2012.

Homo Terra 23
V istem razstavišču bodo odprli tudi razstavo Homo Terra 23 mehiškega slikarja Eduarda Ballestera Franzonia. Zbirka zajema 23 akvarelov, motivno izhajajočih iz ljudi, medosebnih odnosov in navezanosti človeka na zemljo. Slike niso običajnega formata in tudi ne v enem kosu; vsaka je sestavljena iz več manjših, med seboj močneje ali šibkeje, vidno ali nevidno povezanih delov. Podobe so tako bolj dinamične, spreminjata se tudi gibkost in ritmika naracije.

Eduardo Ballester Franzoni, rojen leta 1970, se s slikarstvom ukvarja od 16. leta, njegova dela pa se pojavljajo tako v javnih kot zasebnih zbirkah. Leta 2007 se je preselil v Španijo, kjer se je uspešno uveljavil z delom Metro in začel ustvarjati "Homo Terro".

Kulturne ambasade
Obe razstavi bosta na ogled do 15. maja. Mehiško veleposlaništvo na Dunaju bo 25. aprila v Maribor pripeljalo še mehiškega tenorista Davida Robinsona, ki od leta 2009 živi in dela na Dunaju. V SNG-ju Maribor bo nastopil z avstrijskim pianistom Thomasom Castanedo, ki je po poreklu prav tako iz Mehike.

Gostovanje mehiških umetnikov je del projekta EPK Kulturne ambasade, v okviru katerega se ta mesec predstavljajo še Italija, Rusija in Japonska. Zadnjo je zastopal DJ Krush, ki je v četrtek vrtel glasbo v mariborski dvorani Gustaf.