Foto:
Foto:
Günther Grass ob prejemu Nobelove nagrade (1999)

Za razstavo je kustosinja Mateja Podlesnik izbrala 25 izvirnih jedkanic, ki jih je Grass ustvaril v letih 1972 in 1973. Z grafikami, na katerih se najpogosteje pojavljajo najrazličnejše živali, je nemški umetnik opremil svojo knjigo Morski list, za katero so prej nastale podobe bokoplute ribe, kot se je Grass lotil pisanja pravljice o morskem listu. Razstava, ki jo je pospremilo predavanje urednika revije Sprache im technischen Zeitatlter Dieterja Stolza, bo na ogled do 3. maja.

Od baroka do realizma
Grassova dela so sprva opisovali kot baročna, danes pa jih kritiki uvrščajo med slike, ki so kljub fantastičnim elemenom ustvarjena v realističnem slogu. Na njih umetnik pogosto uprizarja mitološka bitja in razvoj civilizacij, ki naj bi bil posledica boja med moškimi destruktivnimi sanjami o veličini in žensko dovršenostjo.

Kako se je rojeval morski list
"Dolgo predtem, preden sem pisal prek 700 strani dolgo pravljico o morskem listu kot roman, sem veliko bokopluto ribo narisal s čopičem, s trstičnim peresom, s krhkim ogljem in mehkim svincem. In ko je nato morski list kot govoreča riba prišel do besede in so osnutki prvih poglavij obkrožali snov, ko je bilo kronološko časovno zaporedje ukinjeno in pretvorjeno v pripovedni čas, so nastale radiranke v različnih tehnikah (jedkanica, suha igla), ki so vedno, ne da bi bile ilustracija, spadale k tematiki epske snovi ali pa so jo razširjale vse do tistih področij, ki so bila nedostopna pripovedni prozi in odprta samo liriki," je nastajanje Morskega lista leta 1980 opisal pisatelj in slikar.