Fotografija, ki je dvignila veliko prahu: 'intimne dele' modelov so morali na veleplakatih zakriti. Foto: Pierre & Gilles, Vive la France (Long live France), 2006; Zasebna zbirka, z dovoljenjem Galerie Jérôme de Noirmont, Paris
Fotografija, ki je dvignila veliko prahu: 'intimne dele' modelov so morali na veleplakatih zakriti. Foto: Pierre & Gilles, Vive la France (Long live France), 2006; Zasebna zbirka, z dovoljenjem Galerie Jérôme de Noirmont, Paris
Skupaj s posebno razstavo ob 150. obletnici rojstva dunajskega slikarja Gustava Klimta je razstava Goli moški obisk Leopolda povečala za kar 17 odstotkov, na več kot 364.000. Predvsem so opazili porast obiska med mladimi. Foto: Ilse Haider: Mr. Big, instalacija na dvorišču v Muzejski četrti, z dovoljenjem Galerie Steinek, Dunaj.

V razstavišču, najbolj znanem po izjemni zbirki del avstrijskega umetnika Egona Schieleja, so na zamisel o posebnem ogledu razstave za gole obiskovalce prišli, potem ko je z njimi v stik stopila skupina nemških nudistov.

Toda predstavniki muzeja ne želijo, da bi se dogodka, namenjenega predvsem nudistom, udeležili tudi oblečeni obiskovalci, ki bi se želeli le naslajati nad goloto drugih. Skratka: vstop oblečenim ne bo prepovedan, vendar spodbujajo "golo" udeležbo na dogodku.

Neki obiskovalec iz Nemčije si je decembra razstavo že ogledal gol in je tudi oponašal prizore z umetnin. Drugih obiskovalcev to ni vznemirilo, saj so bili prepričani, da je del dogodka.

Avstrijci niso dovolj svobodomiselni?
Razstava, ki so jo podaljšali do 4. marca, prikazuje raznolike in spreminjajoče se upodobitve moške golote v umetnostni zgodovini. Med njimi sta tudi groteskni avtoportret Schieleja, pa fotografija Vive La France, na kateri trije goli moški različnih ras na nogometnem stadinu nosijo le nogometne čevlje in nogavice v modri, beli in rdeči barvi.

Je pa razstava razburila konzervativnejše člane avstrijske družbe, v muzeju so se morali naposled ukloniti pritiskom javnosti in prekriti genitalije treh golih nogometašev na veleplakatih po mestu, saj so ti razburili nekatere starše in verske skupine.

V muzeju so prepričani, da takšni odzivi ne bi smeli imeti prostora v liberalni miselnosti 21. stoletja, in so na razstavo, "kakršne v Avstriji in tudi drugod še ni bilo", ponosni. Upajo, da bo dobila konkurenco tudi drugod po svetu.