Razstavo Slovenae 22: Kras v Galeriji Ivana Groharja odpirajo drevi ob 19. uri.

Herman Gvardjančič, Slovenae 22, 2023, mešane tehnike. Foto: Galerija Ivana Groharja
Herman Gvardjančič, Slovenae 22, 2023, mešane tehnike. Foto: Galerija Ivana Groharja

Cikel likovnih del z naslovom Slovenae 22: Kras konceptualno sledi slikarskemu projektu Slovenae, ki ga je Herman Gvardjančič ustvaril v 80. letih minulega stoletja. Vsebinsko pa je blizu njegovemu ciklu, ki je pred nekaj leti nastal ob požarih v Avstraliji. Sicer pa projekt Slovenae tudi z novim ciklom še ni zaključen, so sporočili iz Loškega muzeja Škofja Loka, pod okriljem katerega deluje Galerija Ivana Groharja.

Sorodna novica Primer Herman Gvardjančič in Lara Vrhunc

Leta 1943 v Gorenji vasi – Retečah pri Škofji Loki rojeni Gvardjančič je leta 1968 diplomiral iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost, kjer je leta 1973 končal tudi specialistični študij slikarstva. Študijsko se je izpopolnjeval na Poljskem in v Nemčiji. Do upokojitve je bil profesor za risanje in slikanje na ljubljanski akademiji za likovno umetnost. Živi in dela v rodnem kraju.

(Ne)izrekljivosti občutkov, povezanih z eksistencialno tematiko
Gvardjančič spada med predstavnike t. i. slovenskega temnega modernizma. V svojih pogosto abstraktnih delih se na ekspresiven in sublimen način ukvarja zlasti z eksistencialno tematiko in vprašanjem (ne)izrekljivosti občutkov, ki so z njo povezani. To obravnava tako v kontekstu naravnega pejsaža kot tudi notranje mentalne krajine.

Umetnik s tem prav tako nadaljuje kontinuirano tradicijo krajinskega loškega slikarstva iz časa slovenskega impresionizma z začetka 20. stoletja. V dela vnaša izkušnje konkretnih dogodkov iz svojega življenja, ki jih skozi slikarski proces dodatno preoblikuje in nadgradi zlasti z ekspresivno potezo in temno barvno paleto, so še zapisali ob razstavi.