Obe sliki, tako londonska kot louvrska različica, predstavljata Marijo z detetom, Janezom Krstnikom in angelom, skupino pa je slikar umestil v sklano votlino, ki se zadaj odpira v značilno renesančno pokrajino. Foto: Wikipedia
Obe sliki, tako londonska kot louvrska različica, predstavljata Marijo z detetom, Janezom Krstnikom in angelom, skupino pa je slikar umestil v sklano votlino, ki se zadaj odpira v značilno renesančno pokrajino. Foto: Wikipedia
Leonardo Da Vinci: Devica Marija v skalni votlini
Tista slika z Marijo v skalni votlini, ki visi v Londonu, je nastala med letoma 1495 in 1508, več kot 20 let po nastanku louvrske. Potem ko je zamenjala več lastnikov, jo je leta 1880 kupila Narodna galerija v Londonu, kjer je dolgo veljala za delo Leonardovih pomočnikov.
Leonardo da Vinci
Narodna galerija v Londonu bo Louvru posodila študijo za sliko Marija z detetom in Ano, ki so jo v pariškem muzeju restavrirali nedolgo nazaj. Foto: Wikipedia

Tudi tisti, ki niso poznavalci opusa velikega renesančnega mojstra, so o dveh slikah z naslovom Marija v sklani votlini gotovo kdaj kaj zasledili, če ne drugega v povezavi s skrivnostmi, ki jih je v njih iskal Dan Brown. Dogovor med galerijama bo prinesel izjemno priložnost, da obe sliki - louvrska je nastala 25 let pred londonsko, obe pa sodita med najbolj občudovana dela v omenjenih zbirkah - proučimo eno ob drugi.

En Leonardo v London, drugi v Pariz
Louvre bo svojo sliko posodil za veliko razstavo da Vincijevih del, ki jo londonska Narodna galerija napoveduje za november, poroča BBC. Nobena od slik, na kateri vidimo Marijo z detetom, Janezom Krstnikom in sveto Ano, še ni bila posojena drugi galeriji in tudi slabo kaže, da bi se to še kdaj zgodilo. V zameno bo londonska galerija v Louvre poslala karton za Marijo z otrokom in sv. Ano, da jo bodo francoski kustosi obesili ob pred kratkim restavrirano delo, ki ga je Leonardo naslikal okoli leta 1508, torej takrat, ko naj bi bila končana tudi londonska različice Marije v sklani votlini.
Galeriji označujeta sodelovanje za eno največjih doslej, posoja pa bo po njunih ocenah osvetlila Leonardovo delo kot še nikoli. Direktor narodne galerije Nicholas Penny je prepričan, da bo izkušnja opazovanja slik v 'jukstapoziciji' nekaj, česar nihče ne bo pozabil, se pa verjetno tudi ne bo nikoli več ponovila. Njegov kolega iz Louvra Henri Loyrette pravi, da gre za postavitev, ki so jo umetnostni zgodovinarji dolgo čakali, nič manj zanimiva pa ne bo za laične obiskovalce galerije.
Zamišljena kot osrednji del oltarja
Kot rečeno, je louvrska različica Marije v votlini nastala najprej, okoli leta 1482 jo je za novo kapelo v San Francesco Grande naročila milanska Bratovščina brezmadežnega spočetja. Slika naj bi bila osrednji del oltarja, če ne bi spor zaradi cene privedel do tega, da so jo prodali.
Londonska različica je bila morda, obstoj dveh slik namreč razlaga več teorij, zamišljena kot nadomestilo originala. Dolgo je slika v Narodni galeriji v Londonu veljala za delo Leonardovih pomočnikov, zadnja študija pa je pokazala, da gre skoraj ali v celoti za mojstrovo delo.