Kako usmeriti pogled ljudi na točke, na katerih se odvija družbeni boj? Foto: Mestna galerija Ljubljana
Kako usmeriti pogled ljudi na točke, na katerih se odvija družbeni boj? Foto: Mestna galerija Ljubljana
Marko A. Kovačič: Ljubeči pogled
Ikone industrije zabave - kaj nam sporočajo o družbi? Foto: Mestna galerija Ljubljana
Marko A. Kovačič: Ljubeči pogled
Marku A. Kovačiču ni odveč, naučiti se jezika prav vsake umetniške govorice. Foto: Mestna galerija Ljubljana

Uporaba oznake univerzalni človek bo razumljiva vsem, ki bodo prestopili vrata Mestne galerije Ljubljana. Kovačič namreč pod naslovom Ljubeči pogled predstavlja instalacije, fotografije, ambiente, kolaže, asemblaže, kipe, objekte, skulpture, performanse, videodela in plakate. Torej dosežke udejstvovanja v skoraj vseh poljih likovne umetnosti. Kovačič si tehnike in metode dela "izposoja" v različnih umetniških panogah, zato je njegov opus mogoče označiti tudi kot sodoben, duhovit bricolage.

Produkcijski postopek za prihodnost
Z odločitvijo za odkrivanje in prisvajanje metod vseh mogočih umetniških praks je Marko A. Kovačič svoji umetnosti podelil značaj večne aktualnosti. Svoj "produkcijski postopek" namreč Kovačič vedno znova prenavlja in ga prilagaja sodobnim smernicam. V Mestni galeriji so tako tudi zapisali, da se Kovačičeva umetnost ne izraža v govorici preteklosti, "temveč je kot virus, ki modificira vsa nadaljnja sporočila".

Ob razstavi bo izšel katalog STVAR 2 - kratka zgodovina .- drugi del (1994-2006)/THING 2 - Short History - Part Two (1994-2006), ki bo predstavil dvodelno zgodovinsko pot umetniške kariere Marka A. Kovačiča. Dvojezični katalog je uredila kuratorka razstave Ljubeči pogled Barbara Borčič.

Avantgardist s kiparskimi koreninami
Avantgardni značaj Kovačičeve umetnosti potrjuje tudi njegovo nekdanje sodelovanje s skupino Irwin, s katero je postavljal razstave Grafiti, Bach to the USA in Was ist Kunst. Čeprav je Marko A. Kovačič na ljubljanski akademiji za likovno umetnost diplomiral iz kiparstva in je svoje znanje nadgradil na podiplomskem študiju iste umetniške discipline, ga je kmalu pritegnila smernica postmoderne umetnosti, ki je zabrisala meje med posameznimi umentiškimi govoricami. Performans, skulptura, instalacije, video in gledališče - vse to je pritegnilo pozornost Marka A Kovačiča.

Napake in zablode posameznika
Za umetnost Marka A. Kovačiča bi lahko dejali, da je globoko ukoreninjena v družbeno-politično resničnost, ki obdaja umetnika. Kovačič je tako problematiziral (ne)dejavnost oziroma voajerizem sodobnega človeka, ki s svojo pozicijo mirovanja in neodzivanja pravzaprav sooblikuje družbo. To je bilo med drugim jasno sporočilo razstav Katastropolis iz leta 1995 in The Lull Before the Storm/Zatišje pred nevihto iz leta 1996, kjer se je obiskovalec iz oči v oči soočil s simboli različnih režimov.

Marka A. Kovačiča zanima tudi moč sodobnih medijev. Postavitev Laterna magica (1995) se tako na primer navezuje na film, ki v bistvu postavlja ogledalo družbi. Lahko pa jo tudi dejavno preoblikuje. Multidisciplinalnega umetnika pa je prevzela tudi izključujoča definicija pojma kulture. Plastos - paleoantropološki muzej problematizira ravno to področje. To je le nekaj problemskih sklopov Kovačičeve umetnosti in verjetno je ravno razsežje Kovačičeve tematskosti pripomoglo tudi k temu, da je Marku A. Kovačiču Mestna občina Ljubljana leta 1994 podelila Župančičevo nagrado.