Tao G. Sambolec Vrhovec: Brati Stanleyha Brouwna 2015-2016. Foto: Škuc
Tao G. Sambolec Vrhovec: Brati Stanleyha Brouwna 2015-2016. Foto: Škuc
Tao G. Vrhovec Sambolec: Ritmi prisotnosti
Tao G. Vrhovec Sambolec: Ritmi prisotnosti. Foto: Tao G. Vrhovec Sambolec

Ritmi prisotnosti povezujejo štiri projekte, ki izhajajo iz transformacije posameznika v njegovem fizičnem in psihičnem bivanju, obenem pa tudi preobrazbe družbe in odnosov, ki jo definirajo. Razstava nosi naslov po delu, ki ga sestavljata dve identični površini - tla na nerazkriti javni lokaciji dokumentirajo človeške korake, ki jih kot informacijo pošiljajo sistemu tolkal pod galerijskimi tlemi. Ta posredujejo človeške korake kot ritmični topot, ki prihaja izpod galerijskih tal in vzpostavlja nevidno navzočnost mimoidočih.

Delo Brati Stanleyja Brouwna prinaša zasuk tega procesa. Umetnik ga izpeljuje iz umetniške knjige Fluxusovca Stanleyja Brouwna moji koraki 12.12.2005 - 1.1.2006 (my steps 12.12.2005 - 1.1.2006), v katerih na 21 straneh dokumentira število korakov, ki jih je umetnik ta dan opravil. Sambolec abstraktne korake oživi in za 21 dni svoje gibanje podredi konkretizaciji Brouwnovega dela ter število spremeni nazaj v prave korake.

O nemogoči vzporednosti med doživetim in merjenim časom
Odnos med neposredno izkušnjo in njenim strukturiranjem je najbolje zajeto v polju časovnosti. Nesovpadanje registrov toka časa in njegove predstave skuša sizifovsko premostiti delo Neslišano, kjer se ura ponastavi vsakokrat, ko mikrofon zazna nenadno spremembo zvočnega ambienta. S tem, ko skuša meriti naše doživetje časa, izpostavi nemožno vzporednost med doživetim in merjenim časom v vsej radikalnosti. Nemogočo uglašenost teh srečanj metaforično povzame delo Z mimoidočimi, kjer dva zvočnika sopostavljata ritme umetnikovih korakov s koraki mimoidočih v naključno kompozicijo, ki jo avtor sam označi za ritmični nedogodek, svojevrstno avdiopokrajino družbenega življenja.

Tao G. Vrhovec Sambolec se je rodil leta 1972 v Ljubljani. Šolal se je na Norveškem in na Nizozemskem, zdaj pa živi v Amsterdamu in Ljubljani. Njegova dela obsegajo avdiovizualne in mešane medijske instalacije, zvočne intervencije na javnih mestih, komponirano in improvizirano (elektro) akustično glasbo, oblikovanje zvoka za video ter glasbo za nemi film. Razstava Ritmi prisotnosti bo odprta do 9. decembra.