Japonski umetnik Seiji Kimota si od začetka svoje ustvarjalnosti prizadeva človeka z njegovimi osebnimi in socialnimi odnosi postaviti v opozicijo fenomenom kot sta moč in nemoč. Foto: Mini teater
Japonski umetnik Seiji Kimota si od začetka svoje ustvarjalnosti prizadeva človeka z njegovimi osebnimi in socialnimi odnosi postaviti v opozicijo fenomenom kot sta moč in nemoč. Foto: Mini teater

Skulpture japonskega umetnika predstavljajo različne metode mučenja in zlorabe ljudi. Kimoto skozi svoje delo raziskuje človeške vrednote. Njegove skulpture iz lesa, vrvi, kovine in kamna po besedah direktorja Mini teatra Roberta Waltla kažejo, kako lahko iz "nemoči vznikne odpor in kako ljudje v položajih popolne nezmožnosti ohranijo dostojanstvo".

"Dela, ki jih razstavljam v Ljubljani, sodijo v skupino skulptur, ki v okviru zlorabe moči predstavlja trpljenje posameznika. Že od vsega začetka svoje umetniške ustvarjalnosti sem se trudil postaviti človeka z njegovimi osebnimi in socialnimi odnosi v opozicijo fenomenom, kot sta moč in nemoč, se trudil svoja opažanja pretvoriti v prispodobe oz. se umetniško izraziti," je pojasnil Kimoto. Razstava bo na ogled do 28. marca.

Njegova "razstavna pot" po koncentracijskih taboriščih druge svetovne vojne se je sicer začela pred osmimi leti. Nazadnje je svoje skulpture razstavljal v nekdanjem koncentracijskem taborišču Mauthausen v Avstriji.

Da bi mladi razmišljali o beguncih in odnosu do njih
Postavitev so pripravili v sklopu 2. festivala strpnosti, ki je v tem tednu ponudil tudi videokonferenco o tem, zakaj Ljubljana in Zagreb nimata spomenika žrtvam holokavsta. Waltl je poudaril, da 2. festival strpnosti tokrat poteka v več delih in skozi vse leto. Tako se bo festival nadaljeval tudi to poletje, in sicer z delavnicami za otroke in mladino, tudi na temo beguncev.

Po lanskem Festivalu strpnosti v Ljubljani, ki je po njegovih navedbah sprožil veliko zanimanje tako med obiskovalci kot tudi v medijskem prostoru, so letošnji festival nadgradili. Prvi dogodek ob 70. obletnici konca druge svetovne vojne so izvedli že 2. septembra lani, za njimi je tudi nedavno zaključni osrednji del festivala, ki sicer poteka v soorganizaciji Mini teatra in Judovskega kulturnega centra Ljubljana.

Namen vseh teh aktivnosti je spodbuditi mlade k razmišljanju o beguncih, odnosu do njih in občutkih, ki jih imajo glede na položaj, v katerem sta se znašli Slovenija in Evropa. "Namen je spodbuditi mlade k razmišljanju o begunski krizi, izboljšati odnos do beguncev."