Bleščeče kovinske plošče in živobarvne kompozicije Gorazda Krnca podobe pritegnejo z vidnim ugodjem, nato pa gledalca potegnejo v uganko dialoga podob. Foto: black.fri.uni-lj.si
Bleščeče kovinske plošče in živobarvne kompozicije Gorazda Krnca podobe pritegnejo z vidnim ugodjem, nato pa gledalca potegnejo v uganko dialoga podob. Foto: black.fri.uni-lj.si
Tudi sol in soline bodo v Parizu predstavljene v umetniški podobi. Foto: black.fri.uni-lj.si
Panorama Tilna Žbona predstavlja premik od dovršenega k nedovršenemu, ki je ena od prepoznavnosti slike v mediju. Foto: black.fri.uni-lj.si

Interaktivne instalacije, digitalni in klasični video, digitalne grafike, fotografije in slikarska platna skupine ArtNetLab so na ogled na razstavi Genij vrtov 11. pariškega okrožja. Ob razstavi je umetnostna kritičarka Petja Grafenauer Krnc pariški javnosti predstavila poglede na sodobno slovensko umetnost, zajete v predavanju Iskanje poti iz lokalnega/strah pred globalnim. Na razstavi sodelujejo umetniki Narvika Bovcon, Dušan Bučar, Gorazd Krnc, Vanja Mervič, Aleš Vaupotič.

Od videa do platna
Vanja Mervič se predstavlja z interaktivno instalacijo Vabilo na večerjo 20. stoletja, ki gledalce popeljje v virtualno preteklost in identitete. Z udeležbo na virtualni večerji udeleženci metaforično poustvarjajo lastno preteklost in vstopili v fenomen resničnostnega šova. Gledalec tako ni več gledalec, temveč aktivni akter v ustvarjalnem procesu, ki se giblje med resničnim in poustvarjenim. Gorazd Krnc s ciklom slik Skušnjave medsebojno in na posamezni slikarski površini (kovinski plošči) vzpostavlja skupne mere, o kakršnih govori Rancière v besedilu Stavek, podoba, zgodovina. Gre za značilni način montažiranja podob v sodobni umetnosti, ki sopostavi vsako podobo v umetniškem delu v dialog z drugimi podobami na tekstualno-slikovni ravni. Poleg slikarskega cikla pa je na razstavi predvajan še Krnčev video Tri vrata.

Internet in panorama
Video Sol - peti element in slika Slana svetloba Dušana Bučarja sta nastali med delavnico v starih solinah v Sečovljah pri Piranu. Medtem ko video predstavlja kozmično energijo okolja, v katerem človek krade morju sol, so na slikarskem platnu kristali soli dejansko uporabljeni. Umetniški projekt Narvika Bovcona in Aleša Vaupotiča VideoSpace bo na francoskih tleh prikazal medijski vstop v sinhrono predstavitev avtorjeve zgodovine ustvarjanja. Interaktivana instalacija na spletu Mouseion Serapeion 2.1 Wiki istih dveh avtorjev pa se ukvarja z vnašanjem digitalnih vsebin, videov in drugih novomedijskih projektov v bazo arhiva spleta. Na ta način pa se vzpostavlja platforma za sodelovanje, izmenjave, avtorsko srečevanje, za sopostavljanje umetniških projektov v kontekstu, ki ga začrtuje s svojo vsebino.

Tilen Žbona z interaktivno instalacijo Panorama 360 predstavlja spreminjanje vloge slike v današnjem času zaradi vdora medija v sliko. Video 13 istega avtorja je predstavljen skupaj z videosegmenti, digitalnimi slikami, ki so sestavljene kot kompozicije posameznih sličic iz video zapisa. Video prikazuje 13-letno dekle, ki nam ne razkriva svojih misli, ampak nas prisili razmišljati o sebi, gledalcu. V sodelovanju Tilna Žbona in Valentine Meli pa je nastal digitalni video Morphing. Razstava bo na ogled do 23. septembra.