Foto:
Foto:

Na razstavi so predstavili originale najnovejšega Ninelovega stripa Zgodba o bogu in izbor originalov novejših stripov Matjaža Bertonclja iz obdobja 2002-2003.

Umetnika povezuje sočen literarni jezik, kar kaže na njun, večinoma celostno zastavljen pristop do ustvarjanja avtorskega stripa. Razstava je obiskovalcem pokazala tudi različnost v njunih likovnih pristopih, predvsem pa prestavlja strip iz običajnega publikacijskega konteksta v kontekst galerijskega prostora.

V galerijskem prostoru namreč preide v ospredje celostna vizualna moč stripovskega jezika in likovnost čiste stilizirane risbe. Strip kot medij masovne kulture moderne dobe ima danes nepogrešljivo mesto tudi v sodobni vizualni umetnosti, učinkovitost stripovskega jezika pa so prepoznali že dadaisti.

Kdo razstavlja?
Ninel je objavljal karikature in stripe v mnogih tiskanih medijih, najbolj znani pa so njegovi stripovski cikli o Bučmanovih in Matildinih najstniških dogodivščinah, ki so bili objavljeni v časopisu Dnevnik. Ostrejši in manj šaljiv stripovski jezik je uporabil v ciklih Črni možje, bele kosti in 4000, ki jih je objavljal časopis Mladina, in so izšli tudi kot samostojna albuma leta 1999 in 2001. Tema se pridružuje tretji - zadnji cikel Zgodba o bogu, kjer se na družbeno angažirano ponovno dotika problematike Cerkve in s tem zaokrožuje Trilogijo, ki je nastajala celih pet let.

Matjaž Bertoncelj je objavljal v stripovski reviji Stripburger, Tribuni, Mladini, Emzinu, Večeru, reviji Apokalipsa in tudi otroškem Cicibanu. Od tujih publikacij je objavljal stripe v Sunburn, Topaz, Babel, Kerosene, Cool strip art anthology, Monografico, Drozophile, Mutate and survive. Bil je član uredništva Striburgerja, s katerim je razstavljal v mariborski Pekarni in na mnogih stripovskih festivalih v Utrechtu, Atenah in tudi na največjem stripovskem festivalu v Angoulemu. Sodeloval pa je tudi na Pregledni razstavi slovenskega stripa v Galeriji sodobne umetnosti v Celju leta 1996.