Portret Silvestra Komela, čigar stoletnico rojstva smo praznovali lani. Ta portret je nastal v letu, ko se je primorski abstraktni slikar poslovil. Foto: Cankarjev dom/Tihomir Pinter
Portret Silvestra Komela, čigar stoletnico rojstva smo praznovali lani. Ta portret je nastal v letu, ko se je primorski abstraktni slikar poslovil. Foto: Cankarjev dom/Tihomir Pinter

Gre za tretje knjigo, pod katero se skupno podpisujeta Tihomir Pinter in Aleksander Bassin. Delo Atelje in umetniki predstavlja zlasti ustvarjalce mlajše in srednje generacije, ki jih je Pinter fotografiral pri njihovem ustvarjanju.

Po besedah likovnega kritika in avtorja spremne besede h knjigi Braneta Koviča je poetiko umetnikov mogoče razširiti tudi na fotografovo poetiko in estetiko. Fotograf namreč k delu pristopa s posebnim fotografskim podpisom oziroma, kot pravi Kovič, 'svetlopisom', s katerim lovi svetlobo.
"Brlogarji" pogosto za objektiv zanimivejši
Sam ustvarjalni proces je tisti, ki je zanimal Tihomirja Pinterja, umetniki pri delu, vendar je ponekod moral privoliti tudi v kompromisno rešitev. Veliko mlajših umetnikov namreč nima ateljeja in uporablja računalnik. Pri starejših umetnikih je lažje ločil med "gnezdivci" in "brlogarji". Prvi imajo v ateljeju red, drugi pa zagovarjajo nered, ki pa zna biti po Pinterjevem mnenju za fotografijo zanimivejši.
Doslej je s fotoaparatom pri deli spremljal že 400 likovnih umetnikov, vendar vsi še niso predstavljeni v knjigah. Po njegovem mnenju se marsikateremu umetniku, ki je kakovosten, zgodi krivica in je v javnosti dosti manj prepoznaven kot nekdo, ki je dober menedžer oziroma ima dobro razvite socialne mreže. Pri delu je načrtno obiskoval tudi veliko umetnikov, ki ustvarjajo zunaj Ljubljane.
Aleksander Bassin, ki je z umetniki opravil pogovore, je opazil, da so mlajši umetniki praviloma zgovornejši, da večinoma razmišljajo drugače in večkrat tudi dlje od starejših. Knjigo je izdala založba Pasadena, uredil jo je Andrej Klemenc, oblikoval pa Roman Peklaj.
Na razstavi, ki bo v Mali galeriji Cankarjevega doma odprta do 25. marca, so na ogled fotografski portreti likovnih umetnikov, ki jih označuje izrazit Pinterjev avtorski pečat. Fotografije odlikujejo tudi popolnost izvedbe, premišljene in pomenljive kompozicije ter presenetljiva psihološka karakterizacija kot rezultat dobre komunikacije z modeli.