Slika 'Pokrajina s kopalci' nemškega umetnika Otta Muellerja iz leta 1915. Foto: Wikipedia
Slika 'Pokrajina s kopalci' nemškega umetnika Otta Muellerja iz leta 1915. Foto: Wikipedia

Na razstavi je na ogled okoli 100 del umetnikov, kot so Albrecht Dürer, Edgar Degas in Rembrandt, ter tudi sodobnih ustvarjalcev, postavitev pa je razdeljena na šest tematskih sklopov. Partner poletne razstave so berlinska mestna kopališča (Berliner Bäder-Betriebe).

Večno privlačen motiv
Kopanje je poleg higiene povezano tako s kratkočasenjem in domišljijo kot tudi zabavo in erotiko. Motiv je bil še posebej v klasični umetnosti povezan z alegoričnimi, mitološkimi in literarnimi temami. Zgodovina umetnosti je polna upodobitev Diane in nimfe med kopanjem, Davida in Batšebe ali prelepih Vener v kopeli.

Voda in trije vidiki življenja
Sicer je kopanje povezano s tremi vidiki življenja - telesom, higieno in družabnostjo. Med kopanjem golo ali napol golo telo vzpostavi stik z okolico, ki pa je lahko zelo raznolika. Tako je lahko obdano s skupino drugih kopalcev, lahko je samo v naravi, lahko v arkadijski krajini, v kopalnici s kadjo ali v orientalskih termah itd.

Pri higieni ni v ospredju lepota, temveč je skrb za higieno bliže konceptu zdravja in dobrega počutja. Je pa poleg fizičnega očiščenja tu pomembno tudi notranje očiščenje, o katerem na primer pripoveduje motiv, kot je vodnjak mladosti. V smislu družabnosti so v kopanju uživali različni družbeni sloji, upodobljeni pri vodnih športih, poležavanju na plaži ali druženju v mondenih kopališčih in zdraviliščih ...