"Prvo, kar boste opazili pri fotografijah Boštjana Tacola, sta njihova izrazita živahnost, obvladovanje barve in svetlobe. Opazovati njegova dela je pravi užitek – nemudoma pritegnejo vaš pogled in vas prestavijo v nostalgično okolje ..." Mike Joyce, Literary Orphans Foto: Photobilly
Jane Mansfiled
Jane Mansfield, protagonistka filma Punca ni nič kriva, sicer pa tudi ultimativno pin-up dekle. Foto: Wikipedia
Pin-up
Razstava Boštjana Tacola bo na ogled do 21. maja. Foto: Photobilly

Mestni kino Ljubljanski dvor so na Kolodvorski 13 zgradili leta 1923, zato v sezoni 2013/2014 zaznamujejo Leto kina, v okviru tega pa organizirajo pin-up večer v Kinu Šiška, nekoč najmodernejšem na Kino zemljevidu. To je eden večjih projektov, ki jih pripravljajo v Letu kina. Izhodišče ima v raziskavi zgodovine Kinodvora, ki predstavlja pestro zgodovino kinodvoran v Ljubljani.

V Kinu Šiška bosta v sklopu tega potekala pin-up večer s filmsko klasiko rokenrola Punca ni nič kriva (The Girl Can't Help It) na velikem platnu in naknadno odprtje razstave fotografa Boštjana Tacola, preprosto naslovljena Pin-up.

Filmska klasika izpod taktirke Franka Tashlina
Punca ni nič kriva iz leta 1956 je Tashlinova nič manj kot prekipevajoča, bujna satirična ekstravaganca z nič manj kot prekipevajočo ultimativno pin-up ikono Jane Mansfield. Film je očaral tudi Françoisa Truffauta, Jean-Luc Godard pa je celo skoval besedo "tashlinovski".

Za svoj najljubši muzikal in "ultimativni pregrešni užitek" ga je razglasil Wim Wenders, film pa je prispeval svoje celo pri združitvi Paula McCartneyja in Johna Lennona. Sicer preprost zaplet – gangster najame propadlega agenta, ki naj bi iz njegovega bujnega in privlačnega, a povsem nenadarjenegs dekleta naredil pevsko zvezdo – se izide v prazniku za oči in ušesa.

Novodobna pin-up dekleta skozi objektiv domačega fotografa
Avtor razstave Boštjan Tacol je umetnostni zgodovinar, profesionalni fotograf in fotoreporter že več kot 15 let. Njegove fotografije pin-up deklet se množično pojavljajo na svetovnem spletu, poleg tega pa krasijo tudi strani najpomembnejših svetovnih revij s to tematiko.

Vendar Tacol s svojimi fotografijami ne želi posnemati črno-belih pin-up podob iz sredine prejšnjega stoletja. Navdihujejo ga predvsem ilustracije velikih ameriških mojstrov tistega časa, kot sta bila Gil Elvgren in George Petty, in barve zgodnjih barvnih hollywoodskih filmov. Njegov prepoznavni slog določajo predvsem močne, nasičene barve in skrbna osvetlitev.

Projekcijo filma in odprtje razstave bo zaokrožil še spremljevalni program s posebnimi gosti: Cabaret show (Ladybugs), Pin-up makeover (Vixen Bomb Gang), ameriški avtomobili in Rock’n'roll afterparty (DJ Martin13).