Bogdan Borčič je s Kostanjevico na Krki tesno povezan že petdeset let, saj je med prvimi prispeval donacijo za Gorjupovo galerijo v tamkajšnji šoli. Foto: GPN
Bogdan Borčič je s Kostanjevico na Krki tesno povezan že petdeset let, saj je med prvimi prispeval donacijo za Gorjupovo galerijo v tamkajšnji šoli. Foto: GPN
Bogdan Borčič: Grafika št. 63 (1971).
Pred leti je Borčič Galeriji Božidar Jakac poklonil celoten grafični opus, ki šteje že 1000 del, zdaj pa ji je slikar podaril še 100 risb iz svojega zgodnjega in poznega obdobja; strokovnjaki zadnjo donacijo vrednotijo na skupaj okoli 100 tisoč evrov.

Gre za sto del različnih formatov in tehnik, ki jih je Borčič podaril galeriji v Kostanjevici na Krki; trideset pa jih je na ogled na razstavi, katere odprtje je pospremila predstavitev monografije o umetnikovem risarskem opusu. Z novimi pridobitvami - to so predvsem dela iz Borčičevega zgodnjega in poznega obdobja, ki jih je ustvaril s svinčnikom, ogljem, tušem in kredo - se je število umetnikovih del v kostanjeviški galeriji povečalo na tisoč.

Monografija Skice in risbe je tretja v seriji monografij, ki celovito obravnavajo Borčičev opus. Besedila zanjo so prispevali umetnikova hči Barbara Borčič, direktorica Zavoda SCCA - Ljubljana, direktorica mariborske Umetnostne galerije Meta Gaberšek in direktor Koroškega pokrajinskega muzeja v Slovenj Gradcu Marko Košan.

Življenje v prelomnem času
Dobitnik Prešernove nagrade za življenjski opus (2004) se je rodil leta 1926 v Ljubljani, bil kot mladenič interniran v Dachauu, se likovno izobraževal na zasebnih šolah pri Mateju Sternenu in Francetu Goršetu ter se po vojni vpisal na slikarstvo na akademiji v Ljubljani. Opravil je še slikarsko specialko in se izpopolnjeval v Amsterdamu in Parizu. Bil je redni profesor na ljubljanski likovni akademiji, kot gost pa je leta 1979 predaval na Akademiji lepih umetnosti v belgijskem Monsu.

Še ne zaokrožen opus
Borčič, eno klasičnih imen slovenskega povojnega slikarstva in t. i. ljubljanske grafične šole, je sprva prodrl z značilnimi likovnimi razmišljanji o organskih oblikah, zlasti o motivu školjke in njegovi simboliki, v zadnjem obdobju pa z zanimivo različico minimalistične abstrakcije z izrazito tankočutnim izčiščenim obravnavanjem slikarske strukture. Ob grafiki se je slikarstvu intenzivneje posvetil v petdesetih in šestdesetih letih, ponovno pa se mu posveča od srede osemdesetih let.