Razstavo Nemirne muze postavlja bienalov Zgodovinski arhiv sodobne umetnosti (ASAC) v sodelovanju z Inštitutom Luce-Cinecitta in Rai Teche ter z drugimi italijanskimi narodnimi arhivi in nekaterimi institucijami iz tujine. Foto: EPA
Razstavo Nemirne muze postavlja bienalov Zgodovinski arhiv sodobne umetnosti (ASAC) v sodelovanju z Inštitutom Luce-Cinecitta in Rai Teche ter z drugimi italijanskimi narodnimi arhivi in nekaterimi institucijami iz tujine. Foto: EPA

Tudi ustanovi Beneški bienale je pandemija prekrižala letošnje načrte in tako so se organizatorji odločili 17. mednarodno arhitekturno razstavo prestaviti na prihodnje leto. Da centralni paviljon ne bi sameval, pa bo ob letošnji 125. obletnici ustanovitve bienala na ogled razstava Le muse inquiete (Nemirne muze). Postavitev, podnaslovljeno La biennale di fronte alla storia (Bienale pred zgodovino), bo mogoče obiskati med 29. avgustom in 8. decembrom.

Predsednik ustanove Beneški bienale Roberto Cicutto. Foto: EPA
Predsednik ustanove Beneški bienale Roberto Cicutto. Foto: EPA

Sodelovanje vodij šesterice sektorjev
Pri pripravi kot kuratorji sodelujejo vodje vseh šestih umetniških sektorjev, ki jih ustanova Beneški bienale pokriva pri svojem delu: umetnostnega (Cecilia Alemani), arhitekturnega (Hashim Sarkis), filmskega (Alberto Barbera), plesnega (Marie Chouinard), glasbenega (Ivan Fedele) in gledališkega (Antonio Latella).

Sprehod skozi zgodovino bienala
Omenjena šesterica se je pri naboru del za to zgodovinsko obarvano razstavo osredotočila na to, kako so ključni dogodki 20. stoletja prek raznovrstnih umetniških praks zaznamovali tudi zgodovino Beneškega bienala. Vključili so tudi pričevanja in dragocene zgodovinske posnetke ter seveda izbrana umetniška dela.

Postavitev se posveča prav tako šestim obdobjem oziroma temam: uvodnemu obdobju fašizma (1928‒1945), nato obdobju hladne vojne in novega svetovnega reda (1948‒1964), prek leta 1968 do bienalov Carla Ripa di Meane (1974‒1978), ter od obdobja postmoderne do prvega arhitekturnega bienala, do 90. let preteklega stoletja in vse do začetka globalizacije, piše na spletni strani bienala.

Bienale kot laboratorij za raziskovanje sodobne umetnosti
Predsednik ustanove Beneški bienale Roberto Cicutto, ki je pred nekaj meseci prevzel to vlogo od dolgoletnega predhodnika Paola Baratte, se je na predstavitvi razstave zahvalil vsem vodjem umetniških sektorjev bienala in drugim sodelavcem, ki so združili moči v nov razstavni projekt. Razstava v pripravi krepi vlogo Beneškega bienala kot laboratorija za raziskovanje sodobne umetnosti, je še dejal 71-letni Cicutto.