Mira Ličen: Fortuna vitrea, 2015–2017, fuzija stekla. Foto: Obalne galerije Piran
Mira Ličen: Fortuna vitrea, 2015–2017, fuzija stekla. Foto: Obalne galerije Piran

V Mestni galeriji Piran si lahko še do 29. avgusta ogledate razstavo slikarke in restavratorke Mire Ličen z naslovom Lux et vox. Prinaša pregledno razstavo slik in steklenih objektov, ustvarjenih v zadnjem desetletju, ter katalog s predstavitvijo razstave in bio-bibliografijo zadnjih desetih let.

"V sodobni nacionalni likovni umetnosti so redke ustvarjalke, katerih ustvarjalni opus je v vsebinskem in tehnološkem smislu tako raznovrsten in večplasten, kot je od Mire Ličen. Njena slikarska avtopoetika – ne glede na vsebinsko opredelitev – je prepoznavna po vehementno barvitem in izpovedno ekspresivno občutenem izrazu, ki je vedno blizu abstraktnega, čeprav daje slutiti figuralno izhodišče, motivno vezano na genius loci bivanjskega ambienta ali na določljivo duhovno in versko tradicijo evropskega prostora," je o razstavi zapisala kustosinja Nives Marvin.

Po končanem študiju se je Mira Ličen naselila v Piranu, kjer še vedno živi in dela. Foto: Jaka Jeraša
Po končanem študiju se je Mira Ličen naselila v Piranu, kjer še vedno živi in dela. Foto: Jaka Jeraša

Vsa na razstavi prikazana dela, tudi steklo-slike in stekleni objekti, po besedah Nives Marvin predstavljajo globoko iskrene pripovedi o lastnih življenjskih izkustvih, o najintimnejšem doživljanju preteklih obdobij ter o skrajno osebnem odnosu in doživljanju globljih in višjih dimenzij duhovnega. So sublimacije njene neomajano globoke vere in iskrenega dojemanja religioznosti ter mikro- in makrosveta, ki ga živi.

Posamezni cikli prikazujejo krajinske upodobitve iz serij Pariški pejsaži (2010) in Še neokrnjeni prostori (2011), bivanjski prostor Istre pa je slikarki ves čas stalnica upodobitev in jih naslavlja kot Istrski pejsaži ali Moja Istra. Prikazani so tudi cikel stekel iz leta 2015 Fortuna vitrea: tum cum splendet, frangitur (Sreča je kot steklo, čim zablešči, se razbije; Cicero), slike in stekleni objekti ciklov Via dolorosa (2011), Via Mea (2014), Eloi, Eloi (2015), Gloria in excelsis (2015), Hommage a Carpaccio (2018, 2019), Redemptor nobis natus est (2019) in drugi.

Foto: Jaka Jeraša
Foto: Jaka Jeraša

Čustveno doživljajske vtise obiska Auschwitza v letu 2016 in videnja sočasnih dogajanj v njenem lokalnem okolju, zlasti v zvezi s postavljanjem žice na južni meji, in svoja intimna razmišljanja o veri in usodi posameznika in človeštva, je opredmetila v seriji miniaturnih ekspresivnih slik Da ne bi pozabili. Avtoričino branje književnosti nobelovca Joseja Saramaga pa ji je bilo navdih za svojstvene slikarske interpretacije in izpovedi o aktualnem pandemičnem stanju v svetu in jih je poimenovala Hommage a Saramago (2020, 2021), je še zapisala kustosinja Nives Marvin.

Pirančanka Mira Ličen (1950) ustvarja v različnih tehnikah slikarstva, v risbi, grafiki, v tehniki vitraža in fuzije, freske, mozaika, slikanja na tekstil, keramike, poleg tega se posveča oblikovanju steklenih objektov. Kot izkušena konservatorka restavratorka se ves čas bojuje za ohranjanje in revitaliziranje profane in sakralne dediščine v mestu in okolici.

Mira Ličen: Moja istra, diptih, 2018, akril na platnu. Foto: Obalne galerije Piran
Mira Ličen: Moja istra, diptih, 2018, akril na platnu. Foto: Obalne galerije Piran