Če bo prodaja tako uspešna, kot pričakujejo, si trenutni lastnik lahko obeta sijajen zaslužek: sliko je leta 1982 kupil za dober milijon dolarjev (če upoštevamo inflacijo). Foto: AP
Če bo prodaja tako uspešna, kot pričakujejo, si trenutni lastnik lahko obeta sijajen zaslužek: sliko je leta 1982 kupil za dober milijon dolarjev (če upoštevamo inflacijo). Foto: AP

"Tudi v tem obdobju so ljudje lačni umetnosti, lačni umetnin - vedno."

Christopher Apostle, Sotheby's

Slika, o kateri teče beseda, je Mladenič z medaljonom, ki jo je v 15. stoletju naslikal renesančni mojster Boticelli. Dražbena hiša Sotheby's jo bo na prodaj ponudila januarja v New Yorku.

Priložnost za nakup Botticellija se pojavi res zelo redko: na vsem svetu je samo 12 ohranjenih portretov izpod njegovega čopiča. "Že gola lepota te umetnine je čista radost," je navdušen Christopher Apostle, vodja oddelka za stare mojstre pri Sothebyju. "Ne morem se spomniti nobenega primerljivega Botticellija, ki bi se pojavil na mednarodnem trgu."

"Portreti so najbolj osebna dela, kar jih je ustvaril," je o majhnem številu del iz tega žanra povedal Apostle. "Vsakega je ustvaril za prav določenega posameznika."

V dražbeni hiši pričakujejo, da bodo za sliko iztržili več kot sto milijonov dolarjev. Zadnja umetnina, ki je na dražbi dosegla primerljivo ceno, je bilo Monetovo platno Meules, v New Yorku so ga lani prodali za 110 milijonov dolarjev.

Zgodovinarji sklepajo, da je bil mladenič najverjetneje povezan z Medičejci ali pa s kako drugo pomembno firenško rodbino. Foto: AP
Zgodovinarji sklepajo, da je bil mladenič najverjetneje povezan z Medičejci ali pa s kako drugo pomembno firenško rodbino. Foto: AP

Če bo prodaja res tako uspešna, si trenutni lastnik lahko obeta sijajen zaslužek: sliko je leta 1982 kupil za dober milijon dolarjev (če upoštevamo inflacijo). Apostle ne verjame, da bo pandemija negativno vplivala na zanimanje za sliko. "Tudi v tem obdobju so ljudje lačni umetnosti, lačni umetnin – vedno."

"Dve sliki za ceno ene"
Slika, ki je nastala v sedemdesetih ali osemdesetih letih 15. stoletja, v resnici prinaša dve sliki v eni: ena je portret plemiča, druga pa majčkena upodobitev svetnika na okroglem medaljonu, ki ga portretiranec drži v rokah. Manjša slika je v resnici original iz 14. stoletja, ki ga pripisujejo Bartolommeu Bulgariniju iz Siene.

Zgodovinski viri žal ne poročajo, kdo je mladenič na sliki in zakaj je upodobljen z medaljonom. Zgodovinarji sklepajo, da je bil najverjetneje povezan z Medičejci ali pa s kako drugo pomembno firenško rodbino.

Nekaj podatkov lahko izluščimo iz upodobitve: moški ima daljše lase, kar je bilo takrat v Firencah moderno. Njegova tunika je zadržana in zapeta do vratu. "Iz upodobitve veje pokončnost, odsotnost vsake arogance, obenem pa je vseeno samozavesten. Mislim, da pooseblja držo republikancev v Firencah," pojasnjuje Apostle. "Medaljon drži v rokah, da bi gledalec razumel, da je kultiviran človek."

Foto: AP
Foto: AP

V zadnjih 50 letih je bila slika nekaj časa razstavljena v Narodni galeriji v Londonu, v Metropolitanskem muzeju v New Yorku in Narodni galeriji v Washingtonu.